Aktualności

Blog jest aktualizowany rzadko, ponieważ nieczęsto bywam w Warszawie. Ale czasem coś wrzucę.

czwartek, 14 sierpnia 2008

==== Bielany w dawnej Fotografii - wystawa ====

Dziś chciałam zareklamować stare zdjęcia Bielan, które można obejrzeć na otwartej jakiś czas temu plenerowej wystawie u zbiegu ulic Żeromskiego i Al.Zjednoczenia na warszawskich Bielanach. Na przeciwko budującego się właśnie nowego ratusza gminy Bielany można obejrzeć fotografie z czasów przedwojennych oraz lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych. Postanowiłam zrobić zdjęcia i porównać stare z nowym. Na wystawę oczywiście zapraszam, z bliska widać dużo więcej szczegółów.

Opis wystawy - czytelny po kliknięciu w obrazek a potem w lupkę po prawej stronie na górze.

Wystawa jest czasowa, potem będą w tym samym miejscu inne zdjęcia. Na szczęście jest dużo czasu, zdjęcia mają być wymieniane co pół roku.

A oto moje porównania:
Kościół Niepokalanego Poczęcia NMP dawniej i dziś...


Ulica Dewajtis wpadająca do ul.Marymonckiej. Brama prawdopodobnie została rozebrana podczas pzredłużania linii tramwajowej do huty. Wielka szkoda....


A oto dowód - nareszcie nim dysponuję, że przed wojną na ulicy Płatniczej stały latarnie ELEKTRYCZNE nie gazowe, które są na tej ulicy od stosunkowo niedawna :)


A otóż i sam plac Konfederacji... tylko w parterze nieco się zmieniło...

I róg Żeromskiego i Swarzewskiej


2 komentarze:

lavinka pisze...

dodano: 02 kwietnia 2010 0:00

Słońce, są nowe, bo jak byłam dzieckiem ich po prostu nie było. Były zwykłe latanie, betonowe.Może nie mają kilku lat, jednak na pewno nie są oryginalne, bo oryginalnie tu nie było gazówek. Więc mi tutaj się nie oburzaj, nie ma o co. Mało kto o tym wie. W Alejach Ujazdowskich też zrobiono gazówki wzdłuż Łazienek i jakoś nikt się nie burzy, że latami (po wojnie) stały tam elektryczne.

nick lavinka
dodano: 01 kwietnia 2010 23:45

'Slonko'? Bardzo bym prosila, zeby nie uzywac tego typu from spoufalajacych sie w stosunku do mnie. Sadze, ze w internecie wszystkich nas obowiazuje grzecznosc niezaleznie od wieku. Jesli chodzi o latarnie gazowe sa one konserwowane co pewnien czas stad ta farba. Nie byly wymieniane na pewno slupy latarniowe. Korony prawdopodobnie tak. Jednak nie sa to nowe latarnie jak usilujesz sugerowac Lavinio. Pozdrawiam.

nick wanda
dodano: 19 lipca 2009 13:14

No to nie są latarnie z lat 60tych, te są inne słonko,dużo nowsze, w międzyczasie je wymienili. Starczy do nich podejść. Na niektórych jeszcze farba się świeci od nowości. W latach 80 tych ich nie było, wiem na pewno bo pamiętam z dzieciństwa. Te są z lat 90 tych, zabrane z innej ulicy, gdzie mieszkańcy mieli ich dość bo było im za ciemno.

nick lavinka
dodano: 18 lipca 2009 13:41

Latarnie gazowe na Platniczej sa od niedawna? :) Ha Ha Zalezy co dla kogo znaczy dawno i niedawno. Na pewno sa od lat 60 XX wieku, wiec juz sporo:) Pozdrawiam. Zreszta dzieki za wstawienie na blogu zdjec z wystawy zorganizowanej przez gmine Bielany na ogrodzeniu szkoly na Zeromskiego.

nick wanda
dodano: 18 sierpnia 2008 14:54

Muszę zatem częściej robić podobne porównanki :)

nick lavinka
dodano: 18 sierpnia 2008 0:42

świetne zestawienia! jeden z lepszych pomysłów fotoblogowych, którego efekty oglądałam.

nick Kasia

blog: kasiak.jogger.pl
dodano: 16 sierpnia 2008 22:31

Urzędowi należą się oklaski za pomysł, poza tym mi ulżyło,to znaczy każdą zmianę ekspozycji będę tu reklamować :)

nick lavinka
dodano: 16 sierpnia 2008 12:12

No coś Ty?:-) ucieszyła się bardzo :-) Pomysłodawca to urząd dzielnicy realizacja biblioteka dzielnicowa :-)

nick Potap

blog: www.potap.blox.pl
dodano: 16 sierpnia 2008 0:29

No wiem wiem, pewnie specjalnie dla mnie przybyła na opolszczyznę :) U nas niby też powiało, jedno drzewo przewaliło się na samochód blisko mojego bloku. Ale w sumie to było więcej piorunów niż wiatru i deszczu...

nick lavinka

lavinka pisze...

dodano: 15 sierpnia 2008 22:12

Lavinka: ominęła cię trąba powietrzna :)

nick chrzelice

blog: chrzelice.blox.pl/html
dodano: 15 sierpnia 2008 12:26

@Potap: O naprawdę, jaki ten świat mały :) Mam nadzieję,że nie będzie mieć pretensji że zdjęcia zdjęć umieściłam w internecie. Z drugiej strony reklamuję wystawę, więc chyba mi wolno? Miałam mały dylemat w tej sprawie. Jeśli Twoja żona będzie też przy kolejnej wystawie brać udział, to mamy w swoich zasobach kilka zdjęć z lat 50-60tych. Znajdziesz je w galerii u EL.(link może nie działać, wp czasem wstawia spację, wrzucam go też pod nickiem)

http://elzbieta.bloog.pl/gal,440123,title,stare-zdjecia-z-Warszawy,index.html

A co do pracy... to żadna praca, Jo mom rower :)

nick lavinka

blog: elzbieta.bloog.pl/gal,440123,title,stare-zdjecia-z-Warszawy,index.html
dodano: 15 sierpnia 2008 0:43

Podziwiam włożoną pracę porównawczo-fotograficzną, lecz co ważniejsze, ucieszyłem się widząc tę wystawę na Twoim blogu bowiem moja żona maczała palce w jej przygotowaniu :-) zabawne :-)

nick Potap

blog: www.potap.blox.pl
dodano: 14 sierpnia 2008 22:04

@Renia I Jarek: Dziś nie ma po co jechać, bowiem nie ma zadnyc atrakcji w lesie Bielańskim poza.... lasem :) Ale to dobrze. część ludzi w weekendy jeździ na ognisko do parku Młocińskiego, ale każdy z osobna własną furą :)
@JeGo:Zabieram się za druga partię :)

nick lavinka
dodano: 14 sierpnia 2008 21:21

BRAWO, BRAWO i jeszcze raz BRAWO za te porównania.

nick JeGo

blog: jegofoto.bloog.pl
dodano: 14 sierpnia 2008 20:42

Jarema Stępowski chyba kiedyś śpiewał "No to jadziem na Belany cała paka ruszia dziś..."
Ciekawe czy dziś się jeździ na Bielany całą paką?

nick Renia i Jarek

blog: reniajarek.bloog.pl
dodano: 14 sierpnia 2008 15:35

świetne!
uwielbiam takie akcje, które pokazują coś co nadal istnieje.
można sobie porównać jak było i jak jest.
czekam na kolejną część!

nick sikor-world

blog: sikorworld.blox.pl
dodano: 14 sierpnia 2008 14:12

Będzie część druga dziś w nocy :)

nick lavinka
dodano: 14 sierpnia 2008 13:17

Świetny pomysł z tym zestawieniem!

nick Kazu78

blog: warszawa78.blox.pl
dodano: 14 sierpnia 2008 11:45

Jeździłam w te okolice na "dechy" z rodzicami mając ok. 5 lat, ale zupełnie tej bramy nie pamiętam -możliwe, że wówczas była to dla mnie b. mało ważna sprawa. W tej okolicy wysiadałam z tramwaju...
EL

nick EL

blog: elzbieta.bloog.pl
dodano: 14 sierpnia 2008 10:57

@Hagen:No właśnie niestety ta brama nie istnieje! Nie miałam pojęcia,że takie ładne coś stało w tym miejscu. Madre z dzieciństwa nie pamięta. Może powinno się ją odtworzyć? Bardzo bym chciała... w Łazienkach zawsze coś wisi, ale mam tam kiepski i długi dojazd, w upały przez saunę w autobusach - tam nie bywam :)
nick lavinka

dodano: 14 sierpnia 2008 8:48

Świetny i inspirujący wpis. Ciekawe, jak ocenić zmiany. Wydaje mi się, że chyba na plus. Nie wiem tylko, czy ta brama parkowa jeszcze istnieje, czy nie. Podobne fotki zauwazyłem na ogrodzeniu Łazienek w zeszłym tygodniu. Tam tez były fotografie Warszawy z lat 30. i 50. Pozdrawiam

nick Hagen

Prześlij komentarz