Aktualności

Blog jest aktualizowany rzadko, ponieważ nieczęsto bywam w Warszawie. Ale czasem coś wrzucę.

czwartek, 14 sierpnia 2008

==== Bielany w dawnej Fotografii - wystawa cz.II ====

Kolejna odsłona porónań stare-nowe z wystawy zewnętrznej na Bielanach. Dziś będzie chwilami bardzo wiejsko :)
Oto resztki wsi Wawrzyszew wraz ze stanem obecnym.




A oto słynny drewniak z pl.Konfederacji... dziś po nim ostał sę jeno krzyż. Nowy budynek po prawej to ujęcie wody oligoceńskiej.


A tu wracamy w okolicę ulicy marymonckiej i dawnej pętli tramwajowej. Dziś Marymoncka jest dwa razy szersza i nie łatwo jest przejść na drugą stronę po przejściu dla pieszych bez świateł....


A oto "Zakład Wychowawczy" z Al.Zjednoczenia. Dawniej i dziś jako zwykły dom dziecka. Niestety mocno zarósł i latem ciężko jest zrobić zdjęcie.

4 komentarze:

lavinka pisze...

dodano: 20 grudnia 2011 21:40

O, fantastyczne :)

nick lavinka
dodano: 20 grudnia 2011 21:05

Ten na pierwszym zdjęciu to dom mojej babci!

nick Mała
dodano: 17 sierpnia 2008 13:15

Dobra robota, lavinko. Pozdrawiam

nick Ania
dodano: 16 sierpnia 2008 22:39

O, to masz dobrą pamięć, ja już pamiętam tylko postój taksówek... no,ale wychowałam się na drugim końcu osiedla :)

nick lavinka
dodano: 16 sierpnia 2008 12:19

wspaniałe porównania... Ten drewniak na rogu Reymonta to ja pamiętam jak przez mgłę, póxniej jak go wyburzyli, był tu postój taksówek... W tej kamienicy na przeciwko niego mieszka moja ciotka, a moja mama się wychowała :) Miliardy razy tam byłem :)

nick nomaderro

blog: warszawamoimoczkiem.blogspot
dodano: 15 sierpnia 2008 19:11

niesamowite zmiany, a najbardziej rzuczaja sie one na pierwszym zdjeciu

nick tomek

blog: kargulotko.bloog.pl
dodano: 15 sierpnia 2008 14:51

nie do poznania...

nick turi

blog: www.turi.fotolog.pl
dodano: 15 sierpnia 2008 12:21

Obrazki z bloków to nie chwaląc się moje rodzinne osiedle na 20tys. mieszkańców. Efekt rozrastania się miasta w latach 70'ych (Gierek). Rozwiązało to problem mieszkaniowy stolicy na wiele lat. Dziś ten sam proces przechodzi Wilanów, oraz tyły Bemowa czy Białołęka. Kiedyś tam się pasły krowy dziś są zamknięte osiedla.

nick lavinka
dodano: 15 sierpnia 2008 8:35

jak dla mnie extra!
wcześniejsze zdjęcia jednak pokazywały mniejszą różnicę między starym a nowym.
na tych zdjęciach obrazki z bloki nie wypadają dobrze :(
ale całość świetna.

nick sikor-world

blog: sikorphotography
dodano: 14 sierpnia 2008 22:51

Pamiętam, że do mojej podstawówki(133) uczęszczały dzieci z tego Domu Dziecka.:-)
EL

nick EL

Anonimowy pisze...

Z jakiej publikacji pochodzą zdjęcia historyczne?

lavinka pisze...

@Anonimowy: Stare zdjęcia wisiały na płocie.

Moko pisze...

ekstra

Prześlij komentarz