Aktualności

Blog jest aktualizowany rzadko, ponieważ nieczęsto bywam w Warszawie. Ale czasem coś wrzucę.

niedziela, 26 października 2008

== Otwarcie metra Stare Bielany, Wawrzyszew i Młociny ==

Odbyło się z wielką pompą, by choć w ten sposób osłodzić mieszkańcom Warszawy tak długi okres oczekiwania na metro dojeżdżajace do huty. Czy na kolejną nitkę mamy czekać tak samo długo? No, przed emeryturą się wyrobię :) Miałam być godzinę ale w sumie spędziłam około trzech. Zaczęłam od stacji Wawrzyszew, pobieżnie. Do jej widoku zdążyłam się już przyzywczaić podczas budowy. Perony są śliczne.

A potem pojechaliśmy z Finito na koniec. Czyli do Młocin. Było tam... hm... nieco tłoczno...

Jakoś się przedarliśmy by wylądować na placyku, na czas imprezy dostawiono tam fotele i lampy grzejące.

Na miejscu był koncert(fragment musicalu Upiór w Operze)

Znaleźliśmy się z Rubeusem i po chwili rozmowy postanowiliśmy zwiedzić stację Stare Bielany z której w końcu nie mam zdjęć,postanowiłam obfocić wszystko kiedyś za dnia, gdy będzie mniej ludzi. Wróciliśmy na Młociny. W międzyczasie skontaktował sięz nami Roztoczanski, któy nieźle musiał się nakombinować by dostać mój wlaściwy numer telefonu, bo podając go w mejlu popełniłam literówkę :) Co zrobiliśmy? Poszliśmy obejrzeć garaż Park&Drive. Na miejscu byli nieprzychylni fotografom ochroniarze ale dzięki obrotności Roztoczanskiego i uprzejmości pana dyrektora wpuszczono nas na dach i mogliśmy do woli focić przecudnej urody latarnie z odbłyśnikami.



Potem wróciliśmy na dół i długo plotkowaliśmy o adminach gazety.pl po czym udaliśmy się na zsłużony odpoczynek, każdy do swego domku. Ja z Finiem zabawiliśmy jeszcze na chwilę na Wawrzyszewie, przy południowym wyjściu jest ciemno jak w... no właśnie.

Ale w środku jest ładnie, sporo detali znanych z pl.Wilsona,ale też kilka nowych.

Wszystkie zdjęcia,które udało mi się podratować są jak zwykle w albumie METRO.
A oto z trudem wysłane wolnym łączem filmy na jutubę.





2 komentarze:

lavinka pisze...

dodano: 02 listopada 2008 1:56

Ojej, te latarnie naprawde super Ci wyszly...:)

nick andariel.foto

blog: www.subiektywnie1.blox.pl
dodano: 30 października 2008 0:29

To był dobry pomysł. Ożywiło nie tylko parking,ale i samą pętlę zza które dachu wystają. Nie żąłuj niebytności na otwarciu dopiero teraz, gdy wszystko funkcjonuje - jest co podziwiać. No i ludzie nie zaałaniają :)

nick lavinka
dodano: 29 października 2008 10:58

ja nie byłam na otwarciu, bo za bardzo tłoku nie lubię, ale chyba najbardziej w tej stacji to te latarnie mi się podobają.

nick ania

blog: wnetrzator.pl/projekty-kuchni/ciekawe-projekty-kuchni/
dodano: 27 października 2008 17:03

Ta metalowa z Młocin? Mnie też. Ale fajniejsze są drewniane ze Starych Bielan, wczoraj robiłam zdjęcia. Ale nie będę zamęczać was metrem bez przerwy i wrzucę za jakiś czas :)

nick lavinka
dodano: 27 października 2008 16:54

Pewnie się zdziwisz, ale ławka mi się podoba.

nick JeGo

blog: jegofoto.bloog.pl
dodano: 27 października 2008 14:54

@Artur: Jest czego, jest :)
@Robert: Nie zkodzi, będą jeszcze kolejne okazje... na przykład otwarcie mostu północneogo za 10lat :)

Zazdrośnikom powiem,że nowe stacje cierpią na masę awarii. A to schody ruchome skrzypią i trzeszczą lub gruchoczą a to fotokomórka przy drzwiach szwankuje. Tylko windy ą szybkie, dużo szybsze niż na starszych stacjach mam wrażenie.

nick lavinka
dodano: 27 października 2008 11:41

Piękna relacja. Dziękuję za nią ! Dziękuję za zaproszenie i bardzo mi przykro, że nie mogłem skorzystać, ech...

nick Robert

blog: beavis.blox.pl
dodano: 27 października 2008 9:58

Świetne są te wasze stacje metra, zaczynam wam zazdrościć! Pozdrowienia z Bielska...

nick arturr-g

blog: bielskobb.blox.pl
dodano: 27 października 2008 0:20

W takim razie czekam na obrośnięcie. Na stacji Młociny bardzo spodobały kamienie zamknięte w klatkach.

nick Tukee

blog: wars.blox.pl/html

lavinka pisze...

dodano: 27 października 2008 0:15

@Chrzelice: Teraz bez tych dupereli typu płąchty namioty światełka wygląda nawet lepiej. Dziś testowałam na sucho, bo oblewaliśmy otwarcie metra rodzinnie w San Marzano (na szczeście obsługiwano nas tylko godzinę, nie 25lat) :) A potem z El jeszcze na spokojnie połaziłyśmy po Starych Bielanach i Młocinach. Wawrzyszew od srodka mało fotogeniczny.

@Tukee:Zielonosc będzie też rosła na Młocinach, na ścianach wokół placyku przed północnym wyjsciem z metra. Ale na razie kiepsko mu idzie.

@Potap:Między innymi dlatego nagrywałam krótkie etiudy, by choć trochę uchwycić klimat :)

nick lavinka
dodano: 26 października 2008 23:29

Rewelacja...dzięki za foty i filmiki, bo mi się nie udało dotrzeć, a tak...choc trochę przybliżyłaś co się tam działo:-)

nick Potap

blog: www.potap.blox.pl
dodano: 26 października 2008 22:17

Okolice metra które wreszcie "doszło", zawsze będą mi się kojarzyć z Tobą Lavinio. Twoje relacje najpierw z budowy, "wynurzania się" i wreszcie zakończenia. Z obu stacji widać Twój domek. Dziś i ja się wybrałam na rozpoznanie. Jedno tylko fotko zamieściłam jako moment historyczny. Wiedziałam, że u Ciebie będzie pełna relacja, którą sobie oglądam z ciekawością. Surowy wystrój trzech stacji bardzo mi się podoba ale i tak palmę pierwszeństwa dzierżą... o tym już u mnie. To co wyszło ponad ziemię najładniejsze ma Pl Wilsona, Stare Bielany i Wawrzyszew. Czekam kiedy obrośnie w zieloność.

nick Tukee

blog: wars.blox.pl/html
dodano: 26 października 2008 21:39

ja się też wybierałam, ale w końcu nie zdążyłam.
oryginalne te perony :)

nick chrzelice

blog: chrzelice.blox.pl/html
dodano: 26 października 2008 19:21

@Nomaderro:Teraz jest dużo ładniej niż jak było otwarcie bo włączyli oświetlenie zadaszenia pętli autobusowej i nie ma tych strasznych kanap i namiotów Agory :)
@Annika:Dla mnie to już nie rewelacja, przyzwyczaiłam się do ich wyglądu :)

nick lavinka
dodano: 26 października 2008 19:09

Muszę przyznać, że ładnie wyglądają.
Pozdrawiam

nick annika

blog: yukka.bloog.pl
dodano: 26 października 2008 18:12

kurka, nie mogłem tam być, choc się wybierałem... Dobrze, że ofociłaś, nie wiem kiedy sie tam wybiorę :)

nick nomaderro

blog: warszawamoimoczkiem.blogspot
dodano: 26 października 2008 14:20

@ToMi: Te słupy wyglądają dużo lepiej niż czarne wąskie rurki na Starych Bielanach. A kafelki na Słodoowcu owszem, ciekawie pomyślane ,ale wykonawca coś skopał bo fugi czasem mają nawet 1cm szerokości!
@Hanula:No właśnie, był taki tłum,że nie sposób się było znaleźć... rozglądałam się za Tobą ale niestety...
@Roztoczanski:Idę popatrzeć jak się Twój mądry aparat spisuje :)

nick lavinka
dodano: 26 października 2008 11:31

To dzisiaj metro rulez ;)

nick roztoczanski

blog: mojepstrykanie.blox.pl/2008/10/Koniec-trasy.html#ListaKomentarzy
dodano: 26 października 2008 9:48

Szkoda, że się nie spotkałyśmy. U mnie dziś Stare Bielany.

nick hanula1950

blog: hanula1950.blox.pl
dodano: 26 października 2008 7:04

Aj, kolumny jak rura od klozetu :-( miałem nadzieję że te z Placu Wilsona to tylko wypadek przy pracy. Niedawno zwiedziłem Słodowiec od środka, muszę przyznać że bardzo podobały mi się te ściany z czarno-szaro-białych kafelków.

nick meteor2017

blog: tomi.blox.pl/html

Prześlij komentarz