Aktualności

Blog jest aktualizowany rzadko, ponieważ nieczęsto bywam w Warszawie. Ale czasem coś wrzucę.

wtorek, 14 października 2008

====== Cmentarz Żydowski na Bródnie ======

Ano dziś zawiało mni rowerkowo w te strony. Moim oczom ukazał się cmentarz,którego stan woła o pomstę do nieba. Foliówki, butelki, stare gacie, rajstopy, opakowania po sokach, piwie a paru ludzi przyłapałam na wyprowadzaniu tam psa! Obraz nędzy i rozpaczy tylko fragmentarycznie doprowadzony do porządku. Robimy ackję "Sprzątamy"? Wypadało by przed świętem zmarłych.

2 komentarze:

lavinka pisze...

dodano: 14 lutego 2009 2:45

Trzeba było iść na cmentarz do swojej prababci. ;P

nick lavinka
dodano: 13 lutego 2009 23:10

Bylam tam dzis w nocy.. masakra. od 3 do 7 tam siedziałam. :D o zgrozoo.

nick ANusiak
dodano: 16 października 2008 23:04

Faktycznie, to jest totalnie zaniedbane miejsce. To strasznie smutne, że nikt się takim cmentarzem nie opiekuje ... Przecież to nie może być kwestia pieniędzy ...

nick froasia

blog: tedwie.blox.pl
dodano: 16 października 2008 19:48

Nie wygląda to jak pomnik. To nie był dobry pomysł :/

nick lavinka
dodano: 15 października 2008 19:33

Często odwiedzam cmentarz przy Gęsiej/Anielewicza, tam wciąż odbywają sie pochówki i mimo wielu przewróconych macew widac, że ktoś o to dba. Tutaj chyba bym sie nie zapuściła na samotne spacerowanie. Zgroza.

nick Tukee

blog: wars.blox.pl/html
dodano: 15 października 2008 19:11

Fundacja Nissenbauma sie tym opiekuje... jak bocian zabą... (a propos ronda Żaba nieopodal)... ciągle odbywają się tu imprezy, a te powalone macewy to pomnik, bo to hitlerowcy rozwalili cmentarz, a macewy pozbierano po wojnie i ułożono w takie coś, bo w ogóle część z nich stanowiła kawałki dróg dojazdowych tu i ówdzie...

nick nomaderro

blog: warszawamoimoczkiem.blogspot
dodano: 15 października 2008 15:46

drugie zdjęcie jest niesamowite.

nick rysielec

blog: smietniczek.pl
dodano: 15 października 2008 15:26

Ja się boję chodzić po takich miejscach bo czuję,ze komuś łażę po głowie. Z psem bym nie przyszła nigdy... jeszcze by coś odkopał... wolę cmentarze z wynaczonymi alejkami. Chodzę lub jeżdżę rowerem tam gdzie mi wolno.

nick lavink
dodano: 15 października 2008 15:11

nomen omen w czerwcu zostałam zaprowadzona na nikomu prawie nieznany cmentarz poniemiecki na tyłach stadionu Lechii w Gdańsku - właściwie na to, co po nim pozostało. to też interesujące doświadczenia...

nick Kasia

blog: kasiak.jogger.pl
dodano: 15 października 2008 15:07

ooo... tam bym chciała móc połazić...

nick Kasia

blog: kasiak.jogger.pl
dodano: 15 października 2008 13:08

I to jest chyba najgorsze. Nie dość,że Niemcy wymordowali nam pokaźną gałąź społeczeństwa to nawet nie potrafimy zostawić w spokoju ciał żydowskich przodków po śmierci. Jest mi wstyd za Polaków. Serio.

nick lavinka
dodano: 15 października 2008 5:20

Na goclawku to z tego cmentarza na bank ? najwiecej macew to wyniesli kamieniarze z brodna. Jak moj ojciec w armii byl to przylatywali tu na cwiczenia z 11 listopada. A macewy to ulozyli tak sami zydzi, ten cmentarz byl pelny przed wojna, niemcy go zniszczyli, reszte nasi po wojnie dokonczyli. A tu figury leza, m.in. sam szmul zbytkower !

nick scb

blog: sirencityboy.wordpress.co m

lavinka pisze...

dodano: 14 października 2008 23:11

Wiesz tu zazwyczaj nie ma komu opłat uiszczać, obawiam się że niektóre rodziny żydowskie zostały wybite co do joty... najbardziej wkurzają mnie te psy, chciałbyś by jakiś załatwiał się na Twoim prapradziadku? Bo ja nie...

nick lavinka z nielogu
dodano: 14 października 2008 22:49

ciekawe czy mają opłaty cmentarne uregulowane,... oczywiście znam odpowiedź,.. ale po latach ślad po ludziach znika i na "naszych" cmentarzach gdy nie są opłacone... równość wobec wyznania,rasy i Urzędu Skarbowego(czy innego zarządu cmentarzy).
Taaaaaakai przekorny komentarz,... jesień.. ;)) Pozdrawiam

nick facet

blog: facetmorski.bloog.pl
dodano: 14 października 2008 22:18

Sama dowiedziałam się o nim w tym roku pytając kogoś gdzie zrobił takie zdjęcia... w tych okolicach byłam chyba trzeci raz w życiu.

nick lavinka
dodano: 14 października 2008 19:58

Ten cmentarz jest totalnie zapomniany. Chyba mało kto w Warszawie wie, że on w ogóle istnieje...

nick Kazu78

blog: warszawa78.blox.pl
dodano: 14 października 2008 19:21

@Byprojest: I posprzątania. Są chętni?

nick lavinka
dodano: 14 października 2008 16:00

A tego to nawet nie wiedziałam, na Gocławku nie bywam w ogóle, w Zoo tak samo.

nick lavinka
dodano: 14 października 2008 15:57

Szkoda, że nie nadmieniłaś, iż płyty nagrobne (pergole)z tego cmentarza możemy spotkać w kole tanecznym przed pętlę Gocławek (Park Leśnika)i warszawskim Zoo.

nick fotohci

blog: fotohci.fotolog.pl/
dodano: 14 października 2008 15:15

Przygnębiające, ale warte pokazania.

nick byproject
blog: piaseczno.blox.pl

dodano: 14 października 2008 12:49

@Sikor-world: Serce mi się krajalo jak si na to patrzyłam. Wyglądało jak śmietnik macew...

@Hagen:Widziałam iejeden cmentarz żydowski,ale tak zniszczonego nigdy :/ No może tylko ten na wydmie w Karczewie był podobny,ale nawet tam macewy były na swoich miejscach a nie srzucone na kupę w trzech miejscach jak tu...

@Roztoczanski:Telepatia blogerska :)))

@Hanula:Tym bardziej,że tuż obok jest bardzo zadbany cmentarz katolicki.Grr.

@JeGo: O tak. Tak się zadumałam,że prawie po ciemku do domu wracałam. Na szczęście w Polsce słońce długo zachodzi a nawet po zachodzie przez godzinę jest w miarę jasno. :)

nick lavinka
dodano: 14 października 2008 11:52

...czas na zadumę.

nick JeGo

blog: jegofoto.bloog.pl
dodano: 14 października 2008 11:03

Ja byłam tam tylko raz i zrobił na mnie strasznie przygnębiające wrażenie.

nick hanula1950

blog: h
dodano: 14 października 2008 10:37

A ja wczoraj wrzuciłem na forum zdjęcie z tego cmentarza, to się zgraliśmy :)

Kirkut w Szczebrzeszynie będzie miał nowe ogrodzenie.

nick roztoczanski

blog: mojepstrykanie.blox.pl/html
dodano: 14 października 2008 9:36

Podobnie przygnębiający widok na kirkucie w Szczebrzeszynie. Kiedyś zamieszczę zdjęcia. Pozdrawiam

nick Hagen

blog: nibelung.bloog.pl
dodano: 14 października 2008 9:17

świetne miejsce!
uwielbiam stare cmentarze a w szczególności żydowskie.
brawo za pomysł na zdjęcia i ich wykonanie.

nick sikor-world

Prześlij komentarz