Aktualności

Blog jest aktualizowany rzadko, ponieważ nieczęsto bywam w Warszawie. Ale czasem coś wrzucę.

czwartek, 6 grudnia 2007

===== Coś z cegły i przeciwko Starom =====

Jak tabliczka wskazuje parkującym Starom wstęp wzbroniony :) Mam pytanie... Co to jest PTSŁ? Oraz I.T.R.? Ulica zdaje się Borowskiego teraz się zwie, ale kiedyś była Kameralna. Wg planu Kameralna jest po drugiej stronie Ratuszowej... skomplikowane te ulice....
Tabliczka:

I kilka ujęć...




A reszta zdjęć w galerii CEGŁA.

2 komentarze:

lavinka pisze...

odano: 18 maja 2010 11:14

Wielkie dzięki, może założę tam skrzynkę geocache? Pewnie mało osób o tym wie, a tak będzie możliwość trafienia z tą wiedzą pod strzechy ;)

nick lavinka

blog: varszavka.blogspot.co m
dodano: 18 maja 2010 3:48

PTSŁ - Przedsiębiorstwo Transportu Służb Łączności
I.T.R. - Instytut Tele- i Radiotechniczny
To właśnie tu w latach 50-tych powstało pierwsze, eksperymentalne studio Telewizji Polskiej, które następnie przeniesiono do budynku przy Placu Powstańców Warszawy 7.
I.T.R. funkcjonuje do dnia dzisiejszego - Ratuszowa 11.
Tak w temacie - pierwszy nadajnik telewizyjny: budowa - 1936, pierwsze próby emisji sygnału - 1938, lokalizacja - Prudential (Plac Napoleona, Warecki). Po zniszczeniach wojennych, właśnie na Ratuszowej odradzała się telewizja.

nick Wisien
dodano: 07 grudnia 2007 13:02

@ Barnaba: W kwestii polskiego sportu ostatnio jestem nastrojona pesymistycznie, chyba z powodu kiepskich wyników Małysza na ostatniej skoczni. Co do woli to nie planowałam ostatnio żadnych wycieczek, jestem zawalona robotą i raczej nie mam czasu na wycieczki w środku dnia. Ale to co piszesz o tych okolicach, brzmi bardzo intrygująco.
@ Vojtek, Renia i Jarek: Dzięki za odwiedziny :)

nick lavinka
dodano: 07 grudnia 2007 10:28

Ciekawe spojrzenie, znakomite ujęcia.
Galeria "Cegła" super

nick Renia i Jarek

blog: fotorenata.bloog.pl
dodano: 07 grudnia 2007 9:50

Niezmiennie- wspaniałe oko, wrażliwość, ukochanie miesta i mistrzowskie władanue techniką! A co do sportu- skąd taki pesymizm" "Muzealn"... Fakt, znakomicie nie jest, pewnie będzie lanie olimpijskie, ale pary idoli to się jeszcze znajdzie...
Tematy "pod obiektyw"- takie dwa w jednym, Elekcyjna, park Sowińskiego, parking koło parku, taki "wcięty" w osiedle. Z jednej strony rekordowo szybko rośnie jakiś kolos mieszkalny. W miejscu urokliwego dworku zarządu zieleni, Kawałek zielonu znów diabli (?) wezmą,a stare drzewa w parku wykańcza pasożyt... Z drugiej strony parkingu - szkoła z wielkim boiskiem, Zawsze puste, Teraz- bomba? Sztuczna trawa. czerwoniutki tartan, nawet oświetlenie! Kolorowo. Nowy płot- jeszcze ze dwa drzewa do pokonania. Boję się, że koloro przestanie być, a tłumnie nie będzie. W promieniu paruset metrów= trzy puste tartany przy szkołach. A salka w szkole, o której mowa- ma wymiar magazynku na sprzęt, a było i jest miejsce na rozbudowę. Ciekawe- jest forsa na kolorowy luksus, nie ma na coś oczywistego. I stąd mój pesymizm,,, Pozdrawiam,

nick Echa Wydarzeń

blog: barnaba.bloog.pl
dodano: 07 grudnia 2007 3:46

hej
dzięki za wpis w moim bogu. Fotki ceglastych budynkow zawsze mi się podobały...One po prostu maja duszę..Lubię sie przejśc po takich okolicach......a najlepiej to nie samemu
Pozdrawiam Vojtek

nick vojtek

lavinka pisze...

dodano: 07 grudnia 2007 0:43

To chyba były czasy, gdy nie było innych :)

nick lavinka
dodano: 06 grudnia 2007 23:58

Zastanawia mnie ten zakaz dotyczący Starów - czyżby to miała być dyskryminacja tylko jednej marki? ;)

nick Konread

blog: konread.blox.pl
dodano: 06 grudnia 2007 19:55

ceglasto :) ogłoszenie fajne :)

nick Robert

blog: www.beavis.blox.pl
dodano: 06 grudnia 2007 19:34

W razie czego instrukcja wklejenia banerka jest na forum.

nick lavinka
dodano: 06 grudnia 2007 15:59

Dziękuję za informację i wspaniały komentarz u mnie w blogu.
Banerek beaviz mi z pewnościa wstawi, bo ja nie umiem, ale bez bicia do tego sie przyznaję.

nick hanula1950

blog: hanula1950.blox.pl
dodano: 06 grudnia 2007 15:04

@Hanulo,moim zdaniem Twój pierwszy blog spełnia kryteria jak najbardziej. :) Wystarczy, że zgłosisz chęć uczestnictwa na gtwb.blox.pl pod "o co cho" lub pod najświeższym wpisem lub na forum (zawsze możesz pisać do Arawicza i Kazu czyli warszawa78). Niezależnie od pojawienia Twego nicka pod listą spokojnie możesz dodać u siebie banerek. No i śpiesz się, bo właśnie trwa głosowanie nad tematem drugiej akcji :)
Wpis okolicznościowy o przyłączeniu się do Grupy nieobowiązkowy acz mile widziany. Wpisy akcyjne (comiesięczne) umieszczamy na swoich blogach w oddzielnej kategorii "GTWb"

@Kazu: Świetne tłumaczenie :)

nick lavinka
dodano: 06 grudnia 2007 14:38

W-wa78 rozszyfrowywuje skróty - fajnie.
Nigdy w tej okolicy nie byłam. Zdjęcia ekstra.
Mam prośbę, jeśli możesz, napisz mi na
hanula1950@gazeta.pl
jakie kryteria musi spełniać blog, żeby do GTWb się dostać.
Ponieważ W-wę miałam dla dorosłych, przeniosłam do pierwszego blogu, w którym przecież dużo imprez opisuje i fotki stolicy daję.
Pozdrawiam serdecznie i udanych mikołajek życzę.

nick hanula1950

blog: hanula1950.blox.pl
dodano: 06 grudnia 2007 11:30

ITR - Inteligentny Terminal Rozładunkowy

PTSŁ - Polskie Towarzystwo Sympatyków Łączności

nick Kazu78

blog: warszawa78.blox.pl

Prześlij komentarz