Aktualności

Blog jest aktualizowany rzadko, ponieważ nieczęsto bywam w Warszawie. Ale czasem coś wrzucę.

poniedziałek, 7 września 2009

===== Dziwna rotunda w Lesie Bielańskim =====

Pozostajemy w kręgu dziwnych budowli, acz przenosimy się na Bielany. Kiedyś dawno temu trafiłam na to to zupełnym przypadkiem, jeżdżąc na rowerze. To chyba były czasy późno licealne. Z czasem dowiedziałam się,że to fragment systemu kanalizacji warzawskiej projektu Lindleya, dokładnie wentylator kolektora bielańskiego. Dzięki niemu na tym terenie nie ma stawów tylko wąski potok we wschodniej części lasu. 
Długo nie mogłam trafić  to miejsce, troszku pogrodzili las i zawsze skręcałam nie tam gdzie trzeba.
Tym razem pomogło mi zaznaczenie mniej więcj na mapie geokeszy. Ale też nie było łatwo.
Znalazłam go nieco od tyłu, bo skręciłam w prawo zamiast w lewo ;)
Ale ucieszyłam się okropnie, bo wiedziałam że znalezienie skrzynki to mały pikuś przy znalezieniu tegoż. W lecie jest mocno zarośnięty zieleniną.
Czyżby to było tajemne wejście do Krainy Deszczowców? To co robi tu szpieg? ;)

Carramba!

3 komentarze:

lavinka pisze...

dodano: 30 września 2009 10:01

Kiedy ją budowano las był dużo młodszy i nie tak gęsty :)

nick lavinka
dodano: 29 września 2009 23:22

Taka rotunda w lesie..faktycznie sprawia wrażenie tajemniczej budowli...można popuścić wodze fantazji :)

nick tomek

blog: kargulotko.bloog.pl
dodano: 29 września 2009 10:10

Moja komórka ma tylko google maps,ale nie korzystam bo to drogo kosztuje.Zresztą ma dokładność kilku kilometrów :) Witam w geokeszerskiej braci i cieszę się,że zacząłeś od mojej ulubionej skrzynki.Też jestem świeża,bo keszuję od miesiąca. :)

nick lavinka
dodano: 28 września 2009 23:19

Teraz nawet lepsza komórka ma GPS więc chyba nie będzie problemu z trafieniem: 52.290070 N, 20.963348 E

nick Treefern
dodano: 10 września 2009 6:05

Hej Lavinko!
Dużo jest ciekawych rzeczy i spraw. Wszystkiego nie da się nakręcić:) Po prostu nie ma czasu. Jak będę robił filmik o AWF to może tam zawadzę? Ale na pewno nie tak szybko. Na AWF chodziłem na basen.
Ostatnio nakręciłem filmik o Marymoncie. Zapraszam:
http://www.youtube.com/watch?v=UMZ8uhJ5zVE

Vojtek&film&production

nick vojtek

blog: www.warsawman.bloog.pl
dodano: 09 września 2009 10:49

Najłatwiej trafić od AWFu. Idziesz prosto prosto prosto od głównego wejścia aż do dziury w płocie.Potem do skrzyżówania z szerokią ścieżką i w lewo. A potem na większym rozwidleniu w prawą odnogę i na kolejnym znów w prawą. O ile dobrze pamiętam. Idzie się ok 10minut od dziury w płocie. http://tnij.org/d9ig - zielona strzałka pokazuje mniej więcej gdzie to.

nick lavinka
dodano: 09 września 2009 6:07

o k...wa, wiesz ile ja juz usiluje tam trafic ? ;-)

nick scb
dodano: 08 września 2009 22:08

No,to już zależy od definicji "pocztówki" ;)

nick lavinka
dodano: 08 września 2009 21:54

Joł, przecież mówię, że w Ursusie są ciekawe miejsca, ale nie ma 'pocztówkowych' ;P

nick stolicaiokolica

blog: stolica-okolica.eu
dodano: 08 września 2009 18:14

W Ursusie znaleźliśmy dużo więcej ciekawych rzeczy. I wiatrak i helikopter, i szkuner(zardzewiały)i fabrykę i krąg energetyczny, a nawet utknęłam w sieci. Poczekaj do 20tego to sam zobaczysz. 3/4 1 gigowej karty mi zdjęcia zajęły :)

nick lavinka
dodano: 08 września 2009 18:12

Lav - w Ursusie, nie w lasku b., i nie ciekawego, a pocztówkowego, bo taki temat wygrał, niestety ;)

nick stolicaiokolica

blog: stolica-okolica.eu
dodano: 08 września 2009 17:27

@Roztoczanski: Ciężko powiedzieć czy był fetor,jeśli był to woń lasu go skuteczni przećmiła :)

@MiastoWu: Dzięki za link. Kiedyś był przy bardziej uczęszczanym szlaku, teraz widziałam,że z niego ostała się tylko jedna ścieżka(kiedyś był na skrzyżowaniu). Na drugiej leżą zwalone drzewa. Tym trudniej go było znaleźć.

nick lavinka
dodano: 08 września 2009 16:19

dla potwierdzenia moich slow znalazlem taki link:
http://www.warszawa1939.pl/index.php?r1=bielanski_wentylator&r3=0

nick miasto Wu

blog: miastowu.fotolog.pl
dodano: 08 września 2009 15:21

Dość niedawno na nią trafiłem, jakieś dwa lata temu, jej związek z kanalizacją obwieszczał lekki fetor w pobliżu ;)
nick roztoczanski

blog: mojepstrykanie.blox.pl/html
dodano: 08 września 2009 13:58

To jest wywietrznik kolektora sciekowego ;)

nick miasto Wu

blog: miastowu.fotolog.pl
dodano: 08 września 2009 13:06

Trzeba mieć nadzieję,choć nadzieja matką głupich. A rowerzysta mui być jak sowa i kręcić głową 360 stopni :)
nick lavinka

lavinka pisze...

dodano: 08 września 2009 13:03

Ad dociskania rowerzystów przez busy i inne samochody do krawęznika. Dwa dni temu tak mnie próbował zrobić autobus zajeźdżajac drogę tuż przed nosem, ze wylądowałem bokiem na chodniku! Ale nic sie nie stało na szczescie! Szkoda, że nie zapisałem numeru pojazdu! Wg statystyk wypadków na szczęscie te z udziałem autobusów i cięzarówek stanowią znikomy procent, najwięcej powoduje głównie przez boczne uderzenie samochodów osobowych. Przy rozkładzie winny ustalonej po wypadku w 60% dla kierowców samochodów. Niestety zbyt czesto w razie wypadku zwala sie wine na rowerzystę. Pewne zmiany w Kodeksie Drogowym udało sie ostatnio przeforsować lobby rowerowemu, co tez budzi pewne drobne nadzieje! Co prawda przepisy łatwiej zmienić niz naszą mentalność, a zwłaszcza kierowców wychowanych w poczuciu bezkarności w nagminnym ich łamaniu! Kazdego dnia podczas jazdy rowerem doswiadczam co najmniej kilkunastu wymuszeń pierwszeństwa, nie wspominając już o sławetnej zielonej strzałce! Przez niektóre skrzyżowania mimo zielonego światła na rowerowym przejeździe, aż strach wjeżdżać na jezdnię z obawy przed uderzeniem z boku czy co gorsza od tyłu jak przy Sobieskiego - Sikorskiego, tam musiałbym odchylac głowe do tyłu o 150 stopni by dostrzec chyłkiem śmigaj acy samochód w moją stronę! Z nadzieją na przyszłosć nieco lepszą dla nas rowerzystów pozdrawiam serdecznie!

nick slavkosnip

blog: naszasobieska.bloog.pl
dodano: 08 września 2009 12:48

Od korygowania papieru z rzeczywistością czyli uczenia wyobraźni decydentów jestesmy my - czyli społeczność rowerowa. Im więcej działań, pism, akcji, informacji o złym stanie sprawy, tym wieksza szansa na sukces korzystny dla rowerzystów! "Standarty" wydaja sie krokiem naprzód,pewna zmianą w myśleniu decydentów, moze niekoniecznie kiełbasa wyborczą! Doświadczenie z papierowym prawem o nakazie budowy ścieżek rowerowych z asfaltu które faktycznie było dosć często łamane pokazuje, że aktywne działania ze strony lobby rowerowego i jej społeczności przyniosły w końcu efekt! Teraz moze być podobnire, ale dotychczasowa praktyka i skuteczność działań rowerzystów budza pewne nadzieje na przyszłość! Drobny kamyczek w tej kwestii dorzucam u siebie na blogu informujac o takich inicjatywach dotyczacych Naszej Sobieskiej!

nick slavkosnip

blog: naszasobieska.bloog.pl
dodano: 08 września 2009 11:45

Fajna budowla.
Carrrramba!

nick hanula1950

blog: hanula1950.blox.pl
dodano: 08 września 2009 11:38

@Wczoraidziś: Tak, tylko pokazuje to to zielona strzałka, nie czerwony balonik. Linkowałam do zielonej strzałki ale widać gugle były mądrzejsze :/

@Hrabia_Piotr: Mam uwierzyć,że tego nie znałeś? Nie wierzę :)

@Stolicaiokolica: Z gatunku:W lesieBielańkim nie ma NIC ciekawego ;)

@Slavkosnip: W kwestii ścieżek rowerowych uwierzę jak zobaczę, pamiętaj że wybory samorządowe się zbliżają.Kiełbasa wyborcza idzie w ruch :)

nick lavinka

dodano: 08 września 2009 11:11

Ciekawa budowla, przypomina mi wieze na cmentarzach wojennych w Beskidzie Niskim! U mnie ważna informacja w kontekście naszej dyskusji o ścieżkach i drogach rowerowych. Kilka dni temu władze zarządziły wprowadzenie w życie: "Standartów projektowych i wykonawczych dla systemu rowerowego w m.st. Warszawie". Jest tam m.in. mowa o wprowadzeniu pasów ruchu dla rowerzystów na jezdni oraz wykorzystania przez nich pasów z napisem: "BUS". Wśród miast które zarządziły podobne standarty wymieniany jest także o dziwo Słupsk! Czyżby coś miało drgnąć w kwestii tego nieszczęsnego miasta?

nick slavkosnip

lavinka pisze...

dodano: 08 września 2009 10:19

Ale fajne!

nick stolicaiokolica

blog: stolica-okolica.eu
dodano: 08 września 2009 10:13

@google - z tym ze lokalizacje wskazuje zielona strzalka a nie czerwony balonik ;-) Ja musialem odzoomowac, bo strzalka mi sie nie miescila na malym monitorku

nick meteor2017

blog: tomi.blox.pl/
dodano: 08 września 2009 9:04

Lavinko - świetne znalezisko! Uwielbiam takie!

nick hrabia_piotr

blog: fenomenwarszawy.blogspot. com
dodano: 08 września 2009 0:11

O, myślałem że to gdzieś głębiej schowane. Dzięki.

nick Wczoraj i dziś...

blog: wczorajidzis.blogspot. com/
dodano: 08 września 2009 0:05

Mnij więcej tu:
http://tnij.org/d9ig

nick lavinka
dodano: 08 września 2009 0:01

Nie bywam często w lasku, mimo bliskości zamieszkania, i jakoś do tej pory nie natrafiłem na tę budowlę. Ciekawie wygląda. Pewnie znajdę przypadkiem, gdy akurat nie będę jej szukać...

nick Wczoraj i dziś...

blog: wczorajidzis.blogspot. com/
dodano: 07 września 2009 23:50

Może go nasprejował jakiś krakowski turysta? Kesz dość długo był wirtualny, skrzynka jest od niedawna :)

nick lavinka
dodano: 07 września 2009 23:47

widziałam identycznego szpiega na krakowskim Kazimierzu. :)

nick maruda

Prześlij komentarz