Aktualności

Blog jest aktualizowany rzadko, ponieważ nieczęsto bywam w Warszawie. Ale czasem coś wrzucę.

czwartek, 22 listopada 2007

====== ul.Jagiellońska ======

lavinka za punkt honoru postanowiła sobie postawić sfocenie wszystkich warszawskich podwórek. Dziś było słońce więc wybrała się w tym celu na Pragie.... jako,że tam podwórek dostatek.... ale że tramwaj wywiózł ją nie_wiadomo_gdzie przy okazji sfociła kilka praskich perełek. A więc dziś nie będzie podwórek za to całkiem zgrabne budynki z widokiem na Park Praski, stojące przy ulicy Jagiellońskiej.
To całkiem zgrabny przykład architektury galeriowej. W wielkim skrócie chodzi o to,że o mieszkań wchodzi się z otwartej galerii do której wchodzi się z dostawionej do budynku klatki schodowej. W teorii miało to zbliżyć architekturę mieszkaniową do jednorodzinnej. Ne przyjęło się. Trochę z powodów klimatycznych,a trochę z powodu dużej ilości przestrzeni wspólnej do której ówczesne społeczeństwo nie było przyzwyczajone. Może kiedyś nadejdą jeszcze czasy galeriowców... dziś jest to raczej nieopłacalne....
Kiedyś napiszę coś więce o galeriowcach, nie znalazłam póki co sensownego linku w necie. W Wikipedii nie ma za wiele poza definicją, a gugle znajdują mi nie to co trzeba. Przepisywać z książki mi się nie chce, może inną razą :)





1 komentarze:

lavinka pisze...


dodano: 23 listopada 2007 15:53

@przewodniczka: Nie stukałam w toto, więc nie mam pewności.... albo piaskowiec,albo jakiś tynkowy prefabrykat choć skłaniałabym się raczej ku temu pierwszemu...

@wave32:Może do emerytury się wyrobię :)

W ogóle brakuje mi w necie jakiegoś rzetelnego przewodnika po architekturze nowocześniejszej niż Starówka z podziałem na konkretne budynki. Nie chodzi mi o historię (choć też) ale o użyte materiały, opis technologii, detali, charakterystycznej kolorystyki i grafiki elewacji(wbrew pozorom to bardzo ważne przy tworzeniu "plomb" przylegających do budynków).
A może jest tylko na niego nie trafiłam? Chętnie poznam link :) Taka wirtualna "inwentaryzacja".

nick lavinka
dodano: 23 listopada 2007 14:33

Ambitne plany!
Powodzenia! :)

nick wave32
dodano: 23 listopada 2007 13:04

Czym jest obłożony ten budynek?

nick przewodnikpokrakowie

blog: www.przewodnikpokrakowie.photoblog.pl
dodano: 23 listopada 2007 10:17

Pisząc "podwórka" mam na myśli podwórka-studnie :) Skrót myślowy :)

nick lavinka
dodano: 23 listopada 2007 0:06

Nie to że się czepiam ;] Ale podwórko to coś co jest ogrodzone, najlepiej budynkami ;]

nick bagienny.net

Prześlij komentarz