Aktualności

Blog jest aktualizowany rzadko, ponieważ nieczęsto bywam w Warszawie. Ale czasem coś wrzucę.

niedziela, 10 maja 2009

==== Wiosenny Modlin 3 kroki od miasta ====

Dosłownie 3 kroki wszak i z niego można obejrzeć panoramę centrum Warszawy, co odkryliśmy z Tomim zupełnym przypadkiem.
Relacja z kwietniowej wycieczki po kliknięciu w zdjęcie...
A dla leniwych nieklikaczy owa panoramka


Z bloga podróżniczego:

o raz kolejny postanowiliśmy się wybrać do Twierdzy w Modlinie, niemożliwe zwiedzć całą podczas jednej wycieczki. Pierwszy raz byłam tam rowerowo na początku czerwca zeszego roku. Tym razem byliśmy tam w kwietniu, jak tylko zrobiła się pogoda. Rano wiało i ziab był straszejn Dawid jechał w czapce, ja w nausznikach, Tomi w kapturze. Pote na zmianę robilo się ciepło i zimno, przebierałam się kilkanaście razy. 
Jechaliśmy z mostu Gdańskiego, dalej wzdłuż Jagiellońskiej na Białołękę i dalej już wałem. Tam zrobiliśmy większy postój w rezerwacie nadwiślańskim, Kępy Kiełpińskie czy coś. Takie krzaki jeszcze tylko  w Polsce zostały, Europejczycy nie wierzą,że tu nie ma betonu... z braku funduszy ;)
I trafiła się łódka. Rezerwat jest na przeciwko pola golfowego, łatwo trafić.
W samym Modlinie zabawiliśmy z Tomim do późnego popołudnia, Dawid niestety musiał wcześniej ruszć do domku.
W międzyczasie Tomi wszedł na komin. Nudził się biedactwo.
Wracałam wieczorem przez Łomianki a Tomi do Żyrardowa przez Kampinos. Po drodze zahaczyliśmy o Kazuń, by sfocić urokliwy kościółek. Nie wracałam pociągem dlatego,że dworzec modliński był w remoncie.
Co ciekawe znaleźliśmy miejsce w Modlnie skąd można podziwiać panoramę... Warszawy!

3 komentarze:

lavinka pisze...

dodano: 15 maja 2009 15:09

Takie ciche, spokojne miejsce, jakby czas stal w miejscu!

autor wildrose

blog: mammamia2.blox.pl
dodano: 13 maja 2009 15:53

Jak ktoś ją kupi(bank nie daj Boże) to go zamkną na amen. Trzeba się śpieszyć. Mnie jeszcze został zewnętrzny pas umocnień i może kiedyś wejście na wieżę.

autor lavinka
dodano: 13 maja 2009 14:31

Ostatnio o Twierdzy było głośno, bo ogłoszono przetarg na Twierdzę. Nikt jednak nie chciał wyłożyć grubych milionów. MOze w tym roku uda mi sie .... nie, nie kupić Twierdzy ale ja odwiedzić. Pozdrawiam

autor Hagen

blog: nibelung.bloog.pl
dodano: 11 maja 2009 10:34

No to dużo schabowych trzeba zjeść by formę zbudować-motywacja ciekawego wyjazdu juz jest ;)

autor lavinka

blog: warszavka.bloog.pl
dodano: 11 maja 2009 10:06

Przy mojej obecnej formie mam problem z 50-tką!Setki dawno nie zrobiłem, dawniej jak jeździłem po górach to zrobiłem maksymalnie 135 km w jeden dzień. W ubiegłym roku po Beskidzie Niskim zaliczyłem około 90 km z tego kilka z rowerem na plecach podczas forsowania zbyt stromych podjazdów. Dwa lata temu byłem za Płońskiem. Wyszło w ciągu 18 godzin 2 x po 94 km. Tego roku mam jakiś kryzys wiosenny i z trudem wyjeżdżam na Belwederską!A na prostej wlokę się kilkanaście na godzinę! A w czerwcu wybieram się na piknik rowerowy w Beskid Niski - link jest w ulubionych stronach na moim blogu. Więc trzeba będzie trochę potrenować! Warto tam sie wybrać, bardzo ładne trasy w Beskidach polskich i słowackich, o zróżnicowanej trudności od 18 do 90 km, do wyboru do koloru! Jestem pełen podziwu dla Waszej wyprawy.

autor slavkosnip

blog: naszasobieska.bloog.pl
dodano: 11 maja 2009 0:50

Sama byłam zdziwiona, że mi się udało. Aż widać w lustrze moje mięśnie ud ;) Atak na setkę to może w przyszłym roku zrobię, choć kto wie?

autor lavinka

blog: warszavka.bloog.pl
dodano: 11 maja 2009 0:47

No proszę, ktoś sobie nieźle gania... A ja nic, tylko w kółko EN57Ale planuję atak na "setkę" - 100 km w jeden dzień

autor marek.leg
blog: 1435mm.bloog.pl

lavinka pisze...


dodano: 15 maja 2009 15:33

Ponoć mieliśmy szczęście, musi być dobra widoczność by było ją w ogóle widać. A było chyba dość niskie ciśnienie i bezchmurne niebo.

nick lavinka
dodano: 15 maja 2009 15:11

Obejrzalam ten Modlin, ktory znam tylko z okien pociagu.
Panorama z mostem - podoba mi sie :)

nick wildrose

blog: mammamia2.blox.pl
dodano: 12 maja 2009 7:31

Pięknie proszę przeczytać mój wpis z 11 maja. Pozdrawiam!

nick Echa Wydarzeń

blog: barnaba.bloog.pl
dodano: 11 maja 2009 23:37

z oddali Warszawa też jest piękna :))

nick chrzelice

blog: chrzelice.blox.pl/html
dodano: 11 maja 2009 20:22

:)

nick lavinka
dodano: 11 maja 2009 19:31

Lavinko, a teraz dzieki Tobie poznalam lepiej i polubilam rowniez Tomiego:)

nick sad.a.5

blog: artpoezjaproza.blox.pl
dodano: 11 maja 2009 18:45

Zapraszam na "setkę" z poczęstunkiem :)

nick grycela

blog: afrykamoja.bloog.pl
dodano: 11 maja 2009 10:36

@Schwefel:Fakt, tego dnia popołudniu powietrze bylo bardzo przejrzyste :)

@Slavkosnip:Też nie wiedziałam, co też tłumaczy niecodzienną reakcję na ten widok ;)

@Stolicaiokolica: Dziurawe jak dziurawe grunt że sliskie albo niektórych szczebelków nie było, albo też były krzywe. Tragedia!

nick lavinka
dodano: 11 maja 2009 10:06

Fajne, fajne, bardzo ładna panoramka! Też wchodziłem po dziurawych metalowych schodach w czasie deszczu, na szczęście bez roweru :)

nick stolicaiokolica

blog: stolicaiokolica.eu
dodano: 11 maja 2009 9:51

Nie wiedziałem, że taka ładna panoramka jest widoczna z twierdzy modlińskiej! Muszę tam się udać na rowerku! Ostatni raz ją mijałem rowerkiem dwa lata temu, jadąc równolegle do szosy gdańskiej na Płońsk.

nick slavkosnip

blog: naszasobieska.bloog.pl
dodano: 11 maja 2009 4:58

Gratuluje, ja nie miałem tego szczęścia jak w zeszłym roku fociłem z wieży Białej. Jak na złość była mgiełka

nick schwefel

blog: schwefel.fotolog.pl
dodano: 11 maja 2009 0:02

Podejrzewam,że z wieży widokowej też ją widać - myśmy wybrali tańszą wersję ;) P jakieś 3zł od łebka ;)

A pewna już niestety jestem tego,że mam paproch na matrycy :/

nick lavinka
dodano: 10 maja 2009 23:35

łał fajna panorama się w oddali rozciąga ;))

nick Nodzer

blog: krakownacodzien.blox.pl/html
dodano: 10 maja 2009 23:32

Chyba zrobiłam literówkę w linku... grrr przeklety komputer...

nick lavinka
dodano: 10 maja 2009 23:28

No, trochę niecenzuralne te wyrazy zachwytu były ;-) E, tam, pikuś, żaden problem to wniesienie (mój był cięższy przez sakwy).

Aha, klik w zdjęcie nie działa... nie zapomniałaś aby linka?

nick meteor2017

blog: tomi.blox.pl/
dodano: 10 maja 2009 20:30

Trzymam za słowo, ale będziesz mi wciągał rower na górę,bo to na górze jest ;P

Przy okazji serdeczne podziękowania dla Tomiego,który wystąpił na wycieczce w formie młodszego brata lavinki - Finito, czyli 2x wtargał za nią rower(gdyż lavinka słabosilna z natury jest). Raz na górkę, raz po śliskich stalowych rdzewiejących schodach.

nick lavinka
dodano: 10 maja 2009 20:01

Niesamowita panorama! Trzeba się tam koneicznie wybrać, jak będzie jakieś ciekawe niebo, a do tego jesienią, jak drzewa będą się przebarwiać.

nick Hrabia_Piotr

blog: www.fenomenwarszawy.blogspot. com
dodano: 10 maja 2009 19:01

Nie powiem jak zareagowałam na widok tej panoramy, samo mi się wyrwało - jak podróżnik na pustyni co na horyzoncie oazę zobaczył ;)

nick lavinka
dodano: 10 maja 2009 18:59

Wspaniała fotka,aż nie mogę się nadziwić...:) Pozdrawiam!

nick Michelle

blog: mcl.bloog.pl
dodano: 10 maja 2009 17:50

Trzeba się nieco porozglądać Abi i wszędzie znajdzie się coś pięknego ;)

nick lavinka

lavinka pisze...


dodano: 10 maja 2009 17:21

Konic świata :D A ja całe zycie myslałem że Warszawa jest brzydka...
Jak to blogosfera zmienia poglądy ;)

nick abnegat.ltd

Prześlij komentarz