Aktualności

Blog jest aktualizowany rzadko, ponieważ nieczęsto bywam w Warszawie. Ale czasem coś wrzucę.

poniedziałek, 25 maja 2009

=== Teleportacja na Śląsk do kopalni w Wałbrzychu ===

Oto czamu mnie nie było w necie - grzebałam się tu. Nie zapomniałam o braci internetowej i dzielę się wrażeniami... z pracy ;)
W celu teleportacji klikać w zdjęcie.

Z wpisu na lavince podróżniczej:

Mam to szczęście uczestniczyć w inwentaryzacji naziemnych obiektów z nieczynnej kopali Julia w Wałbrzychu. Niedawno udało się pozyskać fundusze z Unii Europejskiej na jej remont, by mogła być w większej części dostępna dla turystów oraz jednocześnie stanowić ważny punkt kulturalny na mapie miasta. 
Jest to zespół pięknych, w większej części XIXw. budynków w bardzo złym tanie, ale nadal majacych szansę na przywrócenie świetności. Węgla wydobywać już nie można, złoża się wyczerpały, ale za to zachowały się maszyny, wagoniki, nawet ubrania górnicze zawieszone w łaźni po raz ostatni w 1996 roku.
Naprawdę jest co oglądać, mam nadzieję że za kilka lat będę mogła pokazać ją mniej zrujnowaną :)
Więcej zdjęć w albumie KOPALNIA JULIA - WAŁBRZYCH

Trochę więcej o kopalni i muzeum dwa w jednym na Wikipedii

2 komentarze:

lavinka pisze...

dodano: 01 czerwca 2009 22:12
No,ale przecież wiadomo,że Wałbrzych leży na Dolnym Śląsku nie na Górnym(a Dolny i Górny razem dają cały Śląsk),tak samo jak wiadomo,że Warszawa leży na Mazowszu. Nie wymagam od czytelników bloga wiedzy encyklopedycznej,ale zakres 4 klasy podstawówki jednak tak. Nie wiem o co Ci chodzi szczerze powiedziawszy.Trzeba było kliknąć w link, tam jest cała historia kopalni jak i jej nazwy.

nick lavinka
dodano: 01 czerwca 2009 21:58

w gwoli wyjaśnienia na dolnym sląsku były dwa zagłębia węglowe w wałbrzychu i nowej rudzie we wałbrzychu były trzy kopalnie wegla kamiennego kwk"thorez" z szybem "Julia " któremu zrobiłas zdjęcia, kwk "wałbrzych", kwk " victoria" to nie chodzi o to ze czepiam sie ale ludzie z innych rejonów polski mylą sląsk z dolnym sląskiem. na dolnym śląsku większość ludności była napływowa z dawnych kresów wschodnich a w póżniejszych czasach z całej polski. pozdrawiam mó email jacek_wojtas@wp.pl

nick jacula70
dodano: 01 czerwca 2009 21:42

hej Walbrzych lezy na dolnym śląsku nie na sląsku a to duża różnica jak dla mnie mieszkałem tam 33 lata. piękne zdjęcia powracają wspomnienia

nick jacula70
dodano: 27 maja 2009 7:56

Klimaty indiustrailne to jest to :-)

nick rubeus

blog: rubeus.eu
dodano: 26 maja 2009 13:07

Obawiam się,że mogą nie starczyć na całość, ale choć na pierwszy etap-a potem kopalnia powinna na siebie zacząć zarabiać, to może i drugi etap się uda :)

nick lavinka
dodano: 26 maja 2009 11:31

Jak to dobrze ze znalażły sie fundusze na remont tej kopalni.

nick tomek

blog: kargulotko.bloog.pl
dodano: 26 maja 2009 10:19

Takie stare kopalnie są bardzo fotogeniczne ;))

nick Nodzer

blog: krakownacodzien.blox.pl/html
dodano: 25 maja 2009 23:01

No ja też się nie spodziewałam, bo robótka wyskoczyła dość nagle, ale za to jaka! I jeszcze 2 razy przynajmniej tam pojadę, może zdążę i am Wałbrzych pofocić, a jest co :)

nick lavinka
dodano: 25 maja 2009 22:57

No no, wsyzstkiego się tu spodziewałem, ale nie Wałbrzycha :)

nick Kazu78
blog: warszawa78.blox.pl

lavinka pisze...

Och daje nieograniczone możliwości zwiedzana, nawet takie gdzie ryzykuje się zdrowie :)

autor lavinka
dodano: 08 lipca 2009 20:06

Inwentaryzacja pewnie daje trochę większe możliwości zwiedzania? :)
autor roztoczanski

blog: mojepstrykanie.blox.pl/html
dodano: 15 czerwca 2009 14:36

Ty nie kradnij, tylko jedź zwiedzać, tam jest teraz Muzeum i są wycieczki, do sztolni pod ziemią też, polecam :)

autor lavinka
dodano: 13 czerwca 2009 13:00

Śliczne zdjęcia.... Do tego trzeba mieć chyba sporo talentu i czasu, gdy ja przejawiam kompletne anty do obu spraw... Chyba coś sobie ukradnę do prywatnego folderu xD
Zapraszam do mnie

autor kamycek93

blog: breathe-underwather.bloog.pl
dodano: 09 czerwca 2009 13:10

Masz rację, bardzo podobny klimat choć chyba nie można wejść do środka. A chętnie bym weszła "poinwentaryzować" ;)

autor lavinka
dodano: 09 czerwca 2009 11:43

Podobne klimaty widziałem w fabryce i muzeum papieru w Konstancinie!

autor slavkosnip

blog: impresjefoto-graficzne.bloog.pl
dodano: 01 czerwca 2009 15:48

Wejść na szyb, tam jet duuuużo przestrzeni ;)

autor lavinka
dodano: 01 czerwca 2009 15:41

Chętnie bym zobaczyła, ale co mam zrobić z klaustrofobią...?

autor ikroopka
dodano: 27 maja 2009 12:18

Dla mnie jest ważne by takie budynki były choć w jakimś stopniu dostępne dla ludzi. Gdy przechodzą w prywatne ręce... różnie się dzieje. Ta należy na szczęcie do miasta.

autor lavinka
dodano: 27 maja 2009 8:26

Jestem jak najbardziej za tym, aby przywracać takie obiekty do życia. W Lublinie mamy teraz problem, co zrobic z zabytkowymi budynkami po cukrowni. Tez pomysłów jest sporo, byle tylko nie wygrał ten o rozbiórce. Pozdrawiam

autor Hagen
blog: nibelung.bloog.pl

Prześlij komentarz