Aktualności

Blog jest aktualizowany rzadko, ponieważ nieczęsto bywam w Warszawie. Ale czasem coś wrzucę.

niedziela, 20 kwietnia 2008

==== VI Akcja GTWB - "Lotniczo" ====

Proszę Państwa oto MIG!
MiG jest bardzo grzeczny dziś.
Chętnie Państwu skrzydło poda...
Nie chce podać? A to szkoda :)




Więcej o historii MIGusia można poczytać na WIKI, model MIG-19 , kiedyś stał MIG-15 ale o tym na stronie szkoły DEWULOT.
Krótki cytat, bo na stronie trzeba trochę pobłądzić (chyba pisana w notatniku jeszcze).

"Szkoła została zbudowana ze składek żołnierzy i pracowników cywilnych Wojsk Lotniczych i Wojsk Ochrony Powietrznej Kraju. Budowę rozpoczęto 5 IX 1960 r. na terenie lotniska wojskowego, na byłym pasie startowym w pobliżu Huty "Warszawa". Budowę ukończono w 1963r. Jej uroczyste otwarcie nastąpiło 12 X . Projektantem był inż. arch. A. Dajbel. Zaplanowana została jako kilka budynków pawilonowych (budynek główny, "specjalny", obiekty sportowe z salą gimnastyczną i pływalnią, internat, domek mieszkalny dla pracowników. W planach był również obiekt rekreacyjny z drugą salą gimnastyczną, kinową i teatralną, ale niestety nie zrealizowano. Szkoła początkowo funkcjonowała w XXII L.O., z którego przeniesiono ją w grudniu 1962r. W 1962/3 przemianowano szkołę na Ośrodek Szkolno-Wychowawczy jako specyficzną placówkę - szkoła z internatem dla dzieci wojskowych z tzw. "zielonych poligonów". Symbolem fundatorów stał się postawiony koło szkoły samolot MIG-15 po 30 latach (1993) zmieniony na nowy MIG-19. Patronem zostało Lotnictwo Polskie. Jest to nietypowy patron. Nie jest utożsamiany z konkretną osobą, lecz wartościami i tradycjami lotników, sięgającymi Żwirki i Wigury, lotnictwa okresu międzywojennego, wojny aż do dziś. Jest to patron żywy utożsamiany z takimi wartościami jak: patriotyzm, odwaga, odpowiedzialność, honor, Ojczyzna, fachowość(...)"

A tu proszę więcej MiGa co już nie śmiga :)








A jak ktoś nie wie gdzie nie śmiga MIG - zapraszam na gugle.

2 komentarze:

lavinka pisze...

dodano: 19 maja 2008 20:13

taaak, mig jest w pytke :) mieszkam niedaleko:)

nick zabloc7

blog: 0-22.fotolog.pl/
dodano: 21 kwietnia 2008 20:29

Z takimi to tym bardziej!

nick meteor2017

blog: tomi.blox.pl
dodano: 21 kwietnia 2008 20:03

Myślę,że łatwiej lądowania. Idealny dla Kami-Kadze.

Nawet ze śledziami z cebulką w oliwce?

nick lavinka
dodano: 21 kwietnia 2008 17:58

Ale raczej by nie wylądował, tylko się rozbił, nie? Więc pionowego lądowania, tym bardziej nie ;-)

Nie, ze śledziami nie mam nic wspólnego. Nawet w pomidorach.

nick meteor2017

blog: tomi.blox.pl
dodano: 21 kwietnia 2008 9:31

Kapitalny. Pozdrawiam i łapkę mu podaję.

nick hanula1950

blog: hanula1950.blox.pl
dodano: 20 kwietnia 2008 23:27

To ten złom za ławkami :)

nick lavinka
dodano: 20 kwietnia 2008 23:03

To ja w dalszym ciągu nie wiem, gdzie ten MIG ;)

nick froasia

blog: tedwie.blox.pl
dodano: 20 kwietnia 2008 22:24

Nie moze się poderwac - ołowiany ptaszek :)

nick Tukee

blog: wars.blox.pl/html
dodano: 20 kwietnia 2008 22:07

@Tomi Nie pionowego startu tylko pionowego lądowania!
@Ikroopka:Nie, tego nie znałam :)
@Karska: Ławeczki dla licealistów... ale chyba nie do kontemplacji :)
@Arawicz: Jakie oczko?
@Kazu78: Ja oczywiście też,ale więcej pływałam w zimnej wodzie na AWF. Teraz o ile mi wiadomo basen jest nieczynny.

@Tomi po raz drugi: I kto tu jest w wywiadzie? Śledzisz mnie? :P

nick lavinka
dodano: 20 kwietnia 2008 21:42

Ja tuż obok w czasach podstawówki na basen chodziłem, pływać nas uczyli :)

nick Kazu78

blog: warszawa78.blox.pl
dodano: 20 kwietnia 2008 21:31

A ja Ci właśnie depczę po piętach - wpisuję się - nie ma Cię, dodaję wpis, okazuje się, że minutę temu byłaś ;-P

o tu:
http://eosfoto.blox.pl/2008/04/Lotniczo.html
http://wa rs.blox.pl/2008/04/Lotniczo-VI-Akcja-GTWB.html

A tu skrobałem Ci marchewki już z premedytacją ;-)
http://gtwb.blox.pl/2008/04/VIAkcja-Lotniczo-wyniki.htm l

nick meteor2017

blog: tomi.blox.pl
dodano: 20 kwietnia 2008 21:19

oczko odpadło temu Migu.

nick arawicz

blog: FotoAmatorszczyzna.blox.pl
dodano: 20 kwietnia 2008 20:44

Świński ryj rozbawił mnie do łez. ;)))
A te ławeczki to do kontemplacji? ;)

nick karska

lavinka pisze...

dodano: 20 kwietnia 2008 20:07
Inna wersje wierszyka o misiu, przepraszam, o MIGu znasz ?
"...mie chce podac?
brzydka mina ?
no to w morde, sk...na"

:)

nick ikroopka
dodano: 20 kwietnia 2008 20:03
Wot tiechnika! Znaczy samolot pionowego startu?

nick meteor2017

blog: tomi.blox.pl
dodano: 20 kwietnia 2008 19:42
Wydaje mi się,że to jest pusta skorupa... bez silnika itd... Znaczy poleciałby al lotem pikującym w dół :)

nick lavinka
dodano: 20 kwietnia 2008 19:25

ciekawe, czy by jeszcze poleciał po jakimś małym remoncie :)

nick chrzelice

blog: chrzelice.blox.pl/html
dodano: 20 kwietnia 2008 19:07
Takie same mamy w muzeum Katyńskim na Powsińskiej.
nick schwefel

blog: schwefel.fotolog.pl
dodano: 20 kwietnia 2008 18:56
Dobrze powiedziane :) Śmignęłam wpis :)

nick lavinka
dodano: 20 kwietnia 2008 17:58

Można rzec, że się wymigałaś :) Ale, że notka migusiem powstała... :)))
nick Robert
blog: www.beavis.blox.pl


dodano: 20 kwietnia 2008 17:51

@hrabina_fo: I po co ma latać jak mu tu dobrze?
@slawn:O MiGu mało kto wie, poza tym jest własnością, dumą i symbolem szkoły....

nick lavinka
dodano: 20 kwietnia 2008 17:24
Dobrze, że niektóre samoloty i czołgi pozostały w kilku miejscach w Polsce, bo wielkie były zakusy, aby wszędzie je polikwidować.

nick slawnw
blog: www.cowul.blox.pl
dodano: 20 kwietnia 2008 17:09
właściwie to taki sam nielot jak mój ;)

nick hrabina_fo
blog: okiemforsycji.blox.pl
dodano: 20 kwietnia 2008 14:51

Proszę m tu Mi Ga nie obrażać :P

nick lavinka
dodano: 20 kwietnia 2008 14:36
Aaaaaale wielki wlot powietrza :D Przypomina troche swinski ryj

nick Warszawanoca

blog: warszawanoca.blox.pl
dodano: 20 kwietnia 2008 14:22
@Nomaderro: Miałam pójść na Bemowo, ale deszcz pokrzyżował mi plany i skończyło się na Dewulocie po sąsiedzku :)
@Tomi: Zdaje się,że właśnie zardzewiał...
@Kasia: Teraz jest ostatni gwizdek by go obserwować z ulicy. Potem krzaczorom wyrosną liście...

nick lavinka
dodano: 20 kwietnia 2008 14:15

przechodziłam tamtędy kiedyś;)

nick Kasia

blog: kasiak.jogger.pl
dodano: 20 kwietnia 2008 14:02

A co się stało z poprzednim MIGiem? Rozleciał się? Rdza go zżarła?

nick meteor2017

blog: tomi.blox.pl
dodano: 20 kwietnia 2008 13:55

hej!!!! To był mój pomysł!!! Dobrze, że padało i tam nie poszedłem, bo byśmy mieli to samo :))))

nick nomaderro
blog: warszawamoimoczkiem.blogspot

Prześlij komentarz