Aktualności

Blog jest aktualizowany rzadko, ponieważ nieczęsto bywam w Warszawie. Ale czasem coś wrzucę.

czwartek, 24 kwietnia 2008

==== Nowo otwarta stacja metra - Słodowiec ====

Tak, tak na Bielanach ostatnio mieliśmy święto. Oddano do użytku pierwszą stację metra w tej gminie. Niestety jak zwykle nie wszystko poszło gładko, nie oddano do użytku nowej jezdni Kasprowicza, co mocno utrudnia przesiadanie się. Także lavinka do Centrum będzie raczej jeździć z Marymontu. Ale już wracać tradycyjnie, do końca.
Stacja jest o tyle wyjątkowa,że jako pierwsza rozpoczyna serię stacji płytko położonych pod ziemią. Z peronów bezpośrednio wychodzi się na poziom zero. Stacja posiada dwa perony, oddzielając ruch w przeciwnych kierunkach oraz pawilony naziemne z usługami i zapleczem technicznym. Pawilony podobają mi się bardziej niż perony, jako że nie lubię terakoty na ścianach... mimo wszystko kwadraty układane a la mozaika wyglądają bardzo ładnie. Dominacja szarego koloru niestety sprawiła,że znów zaszalał mi balans bieli... sporo czasu zajęło mi doprowadzenie zdjęć do kolorystyki najbliższej pierwowzorowi.





A o to niespodzianka. Wentylator, który mówi. Naprawdę! Znajduje się on na tyłach windy stojącej za pawilonem południowym.

1 komentarze:

lavinka pisze...

dodano: 27 kwietnia 2008 20:36

@slawn:Jak tylko się pojawi :)
@lordnever:Przywykniesz :)

nick lavinka
dodano: 26 kwietnia 2008 17:36

Konkurs na najgorszą stację wygrała u mnie stacja Słodowiec;/

nick Lordnever

blog: adamowicz
dodano: 25 kwietnia 2008 17:23

Ja poproszę o relację z odkrycia pierwszego grafiti "upiększającego" nową stację.

nick slawnw

blog: www.cowul.blox.pl/html
dodano: 25 kwietnia 2008 1:57

Ma to swój urok. Na tyłach stacji można urządzać pikniki, czytać książki... jeszcze parę dni a będzie można kupić kapcie, sznurówki i kadzidełka :)
A propose zapraszam do Rubeusa, on też TAM był :) http://rubeus.eu

nick lavinka
dodano: 24 kwietnia 2008 22:48

ja już wczoraj byłem :)) Szkoda, że się w kompletnej dupie wychodzi z tego metra... Bez sensu... Choć sama stacja mi się podoba

nick nomaderro

blog: warszawamoimoczkiem.blogspot
dodano: 24 kwietnia 2008 15:36

O, to trzeba będzie się przejechać ;-)

nick meteor2017
dodano: 24 kwietnia 2008 14:36

Przyznaję, zdjęcia nie oddają klimatu. Trochę przypomina stację Centrum,ale jest mniejsza i mniej kolorowa. Myślę,że jak dojdą wszechobecne billboardy to straci...

nick lavinka
dodano: 24 kwietnia 2008 14:34

Jak się komentarzyk załapie to powiem że stację trzeba zobaczć na żywo by coś powiedzieć..

nick Lordnever

blog: adamowicz
dodano: 24 kwietnia 2008 12:01

@Lexx: To prawda, tyle że futuryzm zaburzony jest przez krzywe fugi między kaflami :)
@EL: Fakt, mogły by być szersze.
@Kamil:No nie wiem, nie byłam w Londynie :)
@Hanula:To chyba wina przeciążenia, za dużo ludzi wchodzi na blog. Mnie też czasem dodaje dopiero za trzecim razem....
@Kazu78: Wiem, wiem już byłam :)
@Agata744:Widzę,że ta stacja to ostatnio mekka fotoblogerów, każdy musiał tam zajrzeć :)
@Warszawanocą:Mnie się najbardziej podobają aluminiowe panele na elewacjach. Perony trochę mniej. Osobiście nie mogę się doczekać następnych stacji, zwłaszcza Wawrzyszewa. Te świetliki robią wrażenie.... :)

nick lavinka
dodano: 24 kwietnia 2008 11:44

Metro, metro... Wszedzie to metro... Nic sie przed Wami nie ukryje ;)
Dla mnie stacja jako tako ujdzie, ale bez rewelacji ;)

nick Warszawanoca

blog: warszawanoca.blox.pl
dodano: 24 kwietnia 2008 10:48

Ja też mam wpis i foto na ten temat http://malahitowo.blox.pl/html
a Twoje zdjęcie mówiącego wentylatora jest piękne!

nick agata744

blog: malahitowo.blox.pl
dodano: 24 kwietnia 2008 10:24

U mnie też już jest fotorelacja :)
http://warszawa78.blox.pl/2008/04/Metro-Slodowiec-wreszc ie.html

nick Kazu78

blog: warszawa78.blox.pl
dodano: 24 kwietnia 2008 9:50

Mam dziś też o tej stacji, ale z WP, bo z domu ze względu na własny wygląd nie wychodziłam. Piekne są Twoje, lepsze niż WP.
Dziś też mam fotki z mojego osiedla.Trzeci raz klika i nie udaje się dodać wpisu. Co jest? Może teraz się uda?

nick hanula1950

dodano: 24 kwietnia 2008 9:46
Seksi ta nowa stacja! Taka londyńska, ale fajniejsza.

nick kamil

blog: kampf.blox.pl
dodano: 24 kwietnia 2008 8:55
Zapomniałaś Lavinko napisać, że na tej stacji są bardzo wąskie perony. Troszkę to niebezpieczne w momencie szczytu. Ciekawe dlaczego tak zaprojektowali. Przecież tam jest ogromna przestrzeń na zewnątrz?
EL
nick EL

dodano: 24 kwietnia 2008 4:57

Wow..to wyglada swietnie.I troche futurystycznie,do tego te stonowane kolory.Czysto,nowoczesnie ..Nic dodac..pozytywne odczucia..

nick lexx

Prześlij komentarz