Aktualności

Blog jest aktualizowany rzadko, ponieważ nieczęsto bywam w Warszawie. Ale czasem coś wrzucę.

sobota, 7 marca 2009

===== Miasto na szklanych negatywach - Willy Römer. =====

Miałam to szczęcie odwiedzić wyjątkową wystawę zdjęć z 1916 roku. Architektura, ludzie, dwa miasta Warszawa i Berlin, jeszze okolice zaboru rosyjskiego. Wszędzie podobni ludzie.

A oto kilka migawek z wystawy

Przydarzyła mi się też ciekawa rzecz. Zrobiłam zdjęcie zdjęciu starego Żyda...
Zrobiłam krok do przodu i on się wtedy na mnie spojrzał...


Wystawa do 5 kwietnia, jest jeszcze czas by odwiedzić, co ciekawe nic nie kosztuje. Można(acz nie trzeba) nabyć katalog za 3zł na pamiątkę.

Zapraszam też na 2 ciekawe zdjęcia z rowerem w tle na Warsaw Cycle Chic.

1 komentarze:

lavinka pisze...


dodano: 09 marca 2009 17:43

@Scb: Wszystkich zdjęć jest kilka tysięcy bodajże, wybrano 100. Być może wybór był tendencyjny.

@Hanula:Zdrowie przede wszystkim :)

nick lavinka

blog: warszavka.bloog.pl
dodano: 09 marca 2009 17:01

Miałam iść w sobotę, ale źle się czułam. Pójdę i tak obowiązkowo.

nick hanula1950

blog: hanula1950.blox.pl
dodano: 09 marca 2009 5:18

Same Nalewki i bazar Janasza na tych zdjeciach. Kozak była rbotnicza kamienica w Berlinie, 6 podworek. Wogole jakos te jego berlinskie zdjecia mi bardziej lezaly, na swoje sie inaczej patrzy widocznie.

nick scb
dodano: 08 marca 2009 22:08

Kiedyś ludzie bardziej pasowali do architektury, byli bardziej fotogeniczni. Dziś... no cóż. Jedni są, drudzy mniej :)

nick lavinka

blog: warszavka.bloog.pl
dodano: 08 marca 2009 21:07

Super wystawa, zawsze fajnie jest się dowiedzieć, jak po części znane nam teraz miejsca wyglądały kiedyś, jak wyglądali ludzie itd ;)

nick Nodzer

blog: krakownacodzien.blox.pl/html
dodano: 08 marca 2009 20:08

Czy mi się wydaje, czy kiedyś było po prostu inaczej, czyli ładnie?

nick arturr_g

blog: bielskobb.blox.pl
dodano: 08 marca 2009 19:53

Ciekawa wystawa. Cóż więcej dodać? Ludzi pełno, bo i taki fotograf w owych czasach to było zjawisko godne obejrzenia.

nick slawnw

blog: cowul.blox.pl/html
dodano: 08 marca 2009 19:37

Udany, acz wmarznięte dłonie podratowane rękawiczkami wujka Tomiego, ale jednak :)

nick lavinka
dodano: 08 marca 2009 18:20

Trzeba się wybrać na ta wystawkę. Jak tam plenerek na torowiskach

nick slavkosnip

blog: naszasobieska.bloog.pl
dodano: 08 marca 2009 17:28

Może akurat na tych zdjęciach widać więcej ludzi,ale jest też sporo zdjęć architektonicznych. Robiłam je na zachętę :)

nick lavinka

blog: warszavka.bloog.pl
dodano: 08 marca 2009 15:14

oj sie muszę wybrac koniecznie...

nick nomaderro

blog: warszawamoimoczkiem.blogspot.c o m
dodano: 08 marca 2009 14:32

Z tego co widzę tutaj...to kiedyś bardziej zwracano uwagę podczas fotografowania miast na ludzi niż na miasta.
EL

nick EL

blog: elzbieta.bloog.pl
dodano: 08 marca 2009 12:29

W roku 2088 będą za to pokazywać zdjęcia z naszych fotoblogasków :)

nick Kazu78

blog: warszawa78.blox.pl
dodano: 08 marca 2009 11:24

Schwefel - nikt nam nie zwrócił uwagi, ale ja nie zachęcam do robienia zdjęć zdjęciom bo przy tej operacji ginie ich doskonała jakość, szczegóły, może nie klimat bo ten (jak wiedzę) się zachował. Jeśli fotografować, to bardzo starannie wyrysowane lindleyowskie plany miasta.

nick Tukee

blog: tukee.blox.pl/html
dodano: 08 marca 2009 3:12

Nie ma problemu jak chce się zrobić zdjęcie zdjęciu? czy trzeba kitrać aparat gdzieś po kieszeniach?

nick schwefel

blog: schwefel.fotolog.pl
dodano: 07 marca 2009 23:31

@Vroobelek: Cerkiew znam ze starych fotografii,ale nie doczekałam się jej na filmie. Ganiałam od zdjęcia do zdjęcia i od mapy do mapy. Zbyt roztargniona by się dłużej na jednym skupić. Ale pierwsze trzy zdjęcia z wpisu to kadry z filmu :)

@Tomek: Taka podróż w czasie :)

nick lavinka
dodano: 07 marca 2009 23:14

Fajnie jest obejrzec wystawę starych zdjęc i porównac jak to kiedys było a jak dziś jest.

nick tomek

blog: kargulotko.bloog.pl
dodano: 07 marca 2009 22:43

Również byłem tydzień temu i polecam. :-)

Niezły był też film z 1916 - unikat. W tle majaczyła warszawska cerkiew na placu saskim... widziałem zdziwienie oglądających gdy ją zauważyli.

nick Vroobelek

blog: vroobelek.iq.pl

Prześlij komentarz