Aktualności

Blog jest aktualizowany rzadko, ponieważ nieczęsto bywam w Warszawie. Ale czasem coś wrzucę.

niedziela, 22 marca 2009

===== Droga do nowoczesności =====

Na przykładzie ulicy... O... Oboź... Mam! Obozowej. Apdejt: Jednak już Młynarskiej (google maps) Rzut beretem od Pedet (czy jak to się dziś nazywa dawny dom handlowy zamieniony na biurowiec, chlip, chlip....). Polecem wycieczkę tramwajem. Jedzie dość wolno i można obejrzeć spory kawałek ciekawej architektury.... w większosci powojennej, jednak niebrzydkiej. Tu akurat niechcący złapałam trzy budynki. Dwa pierwsze starsze, acz jeden docieplony, opanierkowany, uśliczniony i chyba nadbudowany o jedną kondynację. Czy mu wyszło na lepsze? Nie pamiętam jak wyglądał przedtem. Trzeci budynek nówka sztuka czy przerobiony budynek przemysłowy? Zdjecie z roku 2007. Wynalezione w archiwum. Świetny przykład tezy,że lepsze jest wrogiem dobrego.
Tylko jedno bo od ponad roku się zbieram by tam wrócić i ciągle bywam wszędzie tylko nie tam :)

2 komentarze:

lavinka pisze...

dodano: 02 października 2010 23:45

Coraz to bliżej mojego domu pstrykasz:)
Wczesniej mieszkałam na Grochowie:)

nick hurghada35

blog: hurghada35.bloog.pl
dodano: 23 marca 2009 23:54

No proszę, człowiek sfoci beleco a potem się okazuje,że taką perłę w domu latami trzymał na dysku :)

nick lavinka
dodano: 23 marca 2009 22:28

a zaraz obok jest koło elekcyjne, gdzie królów Polski wybierali :)

nick nomaderro

blog: warszawamoimoczkiem.blogspot.c o m
dodano: 23 marca 2009 21:57

Jakiś umyty mi się trafił. No i otrość ustawiła się na budynek, to nie było widac lekkich smug na szybie :) W sumie tramwaje są czystsze od SKMki na ten przykład.

nick lavinka
dodano: 23 marca 2009 21:01

To z tramwaju zdjęcie?? Jaka szyba czysta!!;)

nick Nodzer

blog: krakownacodzien.blox.pl/html
dodano: 23 marca 2009 18:00

@Hanula: Nie miałam świadomości,że to kino ;)

@Arturr_g:Budynek typówka końca lat 90tych. Widywałam gorze, więc wybaczam ;) A słup trzyma druciki od tramwajów.

@Hagen: Do niektórych miejsc wracam nawet za często a inne długo czekają w kolejce. Jak to jest? ;)

nick lavinka
dodano: 23 marca 2009 17:29

Ja sobie tez zawsze obiecuję, że do pewnych miejsc wrócę. Czasem mi sie nawet udaje :)

nick Hagen

blog: nibelung.bloog.pl
dodano: 23 marca 2009 16:37

Akurat na tym zdjęciu najbardziej podoba mi się ten nowoczesny budynek:) No i jeszcze ten słup!

nick arturr_g

blog: bielskobb.blox.pl
dodano: 23 marca 2009 14:05

Budynek kina W-Z to jest to. Moje ulubione kino, kiedy w latach 70 mieszkałam na Woli na Elekcyjnej.
lepsze wrogiem dobrego - podoba mi się.

nick hanula1950

blog: hanula1950.blox.pl
dodano: 23 marca 2009 10:41

Popławione na Młynarską.

A Ucho od wieżowców rzeczywiście nie żyje, pogrzeb był w styczniu. Pierwszy zmarły bloger, którego znałam w sieci. Ktoś zna okoliczności? Wypadek, choroba, wiem że to nieistotne ale ja lubię znać powód śmierci. To mi zamyka jej obraz jako całość. Tak mi się to nadal w głowie nie mieści.

nick lavinka
dodano: 23 marca 2009 10:24

@Tukee, SCB: Właśnie czytam i się zastanawiam czy dobrze zapamiętałam miejsce. To było 2 lata temu i mogłam pokręcic. Do pedetu były stąd jeszcze 2 skrzyżowania mniej więcej. Ale na 100% nie pamiętam który to odcinek. Wydawało mi się,że t jeszcze byłą Obozowa.

@Mareksy: Co Ty mówisz? Ucho nie żyje? Nieprawdopodobne!

@Hrabia_Piotr: A co ma trasa WZ do Obozowej? Łomatko? To robimy wycieczkę koniecznie, to już druga beztramwajowa trasa po drodze z Bielan. Pierwsza blisko Kocjana na Bemowie.

@Slavkonip:Cieszę się,że mogłam pomóc. Mnie okolica także średnio znana bywam góra raz na 5lat to i mi się mogą ulice pmajtać jak i w tym przypadku. Zaraz poerratuję :)

nick lavinka

lavinka pisze...

dodano: 23 marca 2009 10:19

Okolice świetnie znam , ale podoba mi się delikatnie mówiąc średnio. Jedyna zaleta to stosunkowo duża liczba kotów :)

nick Kazu78

blog: warszawa78.blox.pl
dodano: 23 marca 2009 7:59

Okolica mi nieznana! W 2005 r. troche tam fociłem, ale jest to okres wymazany w 100% z mojego archiwum, gdy przez gapiostwo kiedys zmazałem sobie cały dysk fotek, gdzieś około 10 tys. diabli wzieli! Moze wybiorę sie w tamta strony kiedyś rowerkiem! Ale fotki byłyby do innego bloga, bo do Naszej Sobieskiej nie pasują. Dzieki za pomoc. Jesteś pierwszą osobą która mam nadzieję wyczerpująco napisała mi jak mam wklejać linki do bloxa z GTBw. Ostatnio miałem bardzo mało okazji do zasiadania za kompem i pisania wpisów i komentarzy.

nick slavkosnip

blog: naszasobieska.bloog.pl
dodano: 23 marca 2009 7:33

To trafiłaś Lavinko, jak łysy grzywką w kant kuli, bo akurat w marcu zamknęli tramwaje na Młynarskiej (i Obozowej też) w związku z remontem trasy WZ. Tak więc przez najbliższe kilka miesięcy można będzie taką wycieczkę zrobić tylko pieszo albo rowerem.

nick Hrabia_Piotr

blog: fenomenwarszawy.blogspot. com
dodano: 23 marca 2009 7:04

to młynarska, obozowa sie dalej zaczyna, az za Wierzynka, a młynarska przechodzi w brukowana uliczke. Wyczulony jestem, bo sie kiedys o rachunek w knajpie zalozylem, ze Pedet jest na Wolskiej ;-). Ten 3 budynek to zdajsie nowka, VIPOL, ale w podworzu byly jakies warsztatowe tematy.

nick scb
dodano: 23 marca 2009 1:22

Cze Lavinka w nowym roku.
Ha, mieszkałem tam, cała okolica pełna takich zabytków, sama Obozowa szczyci się historią o bombardowaniu w 1939 na, ponoć pierwsze, robotnicze osiedla spółdzielcze, które tam właśnie powstały... obok budynków ze zdjęcia masz Tyszkiewicza a tam chyba oryginalny "marynarski" obiekt, villa a'la bauhaus, zawsze podziwiałem okna i drzwi...

BTW. co to za historia ze śmiercią Ucha od Wieżowców... jak zwykle nic nie wiem, Ty pewnie wiesz (może napisz mi na priva).

nick mareksy

blog: www.crmtm.eu/blog/
dodano: 23 marca 2009 0:49

Okolica mało miła, ale przyznaję , można natknąć się na ciekawe okazy. Nie jestem pewna czy to jeszcze Młynarska czy już Obozowa, ale za Żytnią to jednak Obozowa będzie. Ciekawie jest wysiąść z tramwaju i zobaczyć budynek dawnego kina WZ oraz pawilon zajęty przez Polskie Książki Telefoniczne - czy one polskie to nie wiadomo, ale pawilon perełka!

nick Tukee

blog: tukee.blox.pl/html

Prześlij komentarz