Aktualności

Blog jest aktualizowany rzadko, ponieważ nieczęsto bywam w Warszawie. Ale czasem coś wrzucę.

wtorek, 9 września 2008

==== Dziwna willa na Mokotowie... ====

Każdy kto śmiga Wilanowską z pewnością zna ten budynek i może nawet wie co się tam mieści. Ja niestety nie wiem. Grunt, że jest wyjątkowo ładna jak na tę okolicę i to właśnie zdziwiło mnie najbardziej. Jakaś ambasada? Flag nie widziałam...

Apdejt: Dzięki roody102 wiem już że jest to:Muzeum Historii Polskiego Ruchu Ludowego
Jego strona:http://www.mhprl.pl/

1 komentarze:

lavinka pisze...

dodano: 12 września 2008 12:52

Chętnie poczytam. :)

nick lavinka
dodano: 11 września 2008 21:43

Postaram sie niedługo wrzucić posta z Żółtą Karczmą, to przytoczę historyjkę :)

nick nomaderro

blog: warszawamoimoczkiem.blogspot
dodano: 11 września 2008 19:13

@Karoly: Nie krępuj się, możesz pisać tu co chcesz, daję Ci pełne prawo :)
@Volfen: No to Ci Karoly odpowiedział, ja się nie muszę męczyć :)
@Nomaderro: Funfel Gałczyńskiego? To ja poproszę całą historię :)

nick lavinka
dodano: 11 września 2008 17:15

nie lav, nie żółci, choć Japończyk, zaiste, zamieszkiwał czas jakis basztę, wraz z wesołą gromadką wyżłów... Funfel Gałczyńskiego zresztą, który wymyslił nazwę...

nick nomaderro

blog: warszawamoimoczkiem.blogspot
dodano: 11 września 2008 17:13

no i zapomnialbym dodac, ze ten drugi domek Lanciego nazywa sie Pawiowka.

nick karoly
dodano: 11 września 2008 17:11

volfen, jako dyzurny madrala i znawca okolicy, nie mogie nie nadmienic, ze ruchu ludowego, tego z pod znaku etosu Witosa i czynow Mikolajczyka, nikt nie przesladowal.
to ruch robotniczy zostal skasowany ;-)
ale co ja tu tak, przeciez to nie moj blog. czesc.

nick karoly
dodano: 11 września 2008 10:16

Ruch Ludowy? Nieźle a ja myślałem, że likwidują nawet nazwy ulic z znim związane, a tu prosze muzeum

nick volfen

blog: www.webatech.pl
dodano: 10 września 2008 23:52

U, widzę znawa okolicy się odezwał. Widzę,że muszę posmerfować po okolicy :)

nick lavinka
dodano: 10 września 2008 23:28

Żółta Karczma? Lanci? Franciszek Maria?
dla zabawy proponuje poszukac w okolicy podobnego budyneczku tego samego autorstwa. co prawda bardziej skromnego, i niedawno calkiem rozebranego, a potem odbudowanego, ale jednak podobnego.

i jeszcze Domek Holenderski za Instytutem Gluchoniemych na skarpie.
do kolekcji.

i takie tam.
;-)

nick karoly
dodano: 10 września 2008 19:04

Czyli że miał coś wspólnego z Azjatami?

nick lavinka
dodano: 10 września 2008 19:04

To muzeum nawet kiedyś z klasą zwiedzałam. Blisko pracowałam.W sumie nic ciekawego nie zapamiętałam.

nick hanula1950

blog: hanula1950.blox.pl
dodano: 10 września 2008 18:50

to się żółty domek nazywa i ma naprawdę sporo lat... :)

nick nomaderro

blog: warszawamoimoczkiem.blogspot
dodano: 10 września 2008 18:03

To mi przypomina trochę styl włoski. W Nałęczowie jest stylowa willa Marżanna wybudowana właśnie w takim stylu na początku XX wieku. Ta wygląda bardzo podobnie, tylko trochę siermiężnie.

nick Hagen

blog: nibelung.bloog.pl
dodano: 10 września 2008 15:01

@Kazuyoshi: Jak będę w okolicy to wpadnę :)
@Mef: Jak widać to muzeum, z meczetem bardziej kojarzy mi się kościół św.Zygmunta. Ursus za farbtuką. Byłąm, nie widziałam. Moze Tomi będzie wiedział. Tak czy siak popuoszę o dokładniejsze namiary.
@Ela.d: To dobrze,że wyremontowali. Jest ozdobą tej ulicy.

nick lavinka
dodano: 10 września 2008 14:49

No jasne! Codziennie prawie tamtędy przejeżdżam! Kiedyś willa była w fatalnym stanie, od czasów muzeum się poprawiło!

nick ela.d
dodano: 10 września 2008 14:45

a może to jakiś meczet jest?
ja w niedzielę np wracałem do domciu pociągiem z wycieczki do rodziny i przejeżdżając przez ursus tuż za fabryką stoi wielki gmach jehowych. bardzo podobna konstrukcja do tej. tylko, że tamta większa.
nick mef
blog: www.mef.fotolog.pl
dodano: 10 września 2008 12:42

Warto się zagłębić w pobliską ulicę Potoki - tam się zaczyna zupelnie inny świat :)

nick Kazu78

blog: warszawa78.blox.pl
dodano: 10 września 2008 0:56

Muzeum! W życiu bym na to nie wpadła :)))

nick lavinka
dodano: 10 września 2008 0:01

Google wie:
http://szkolnictwo.pl/relaks,rozrywka,Warszawa,S00270,Muzeum+Historii+Polskiego+Ruchu+Ludowego
:)
nick roody102

Prześlij komentarz