Aktualności

Blog jest aktualizowany rzadko, ponieważ nieczęsto bywam w Warszawie. Ale czasem coś wrzucę.

czwartek, 23 lipca 2009

===== Łódź i rozwiązanie drugiej zagadki =====

Zagadka była podchwytliwa, bo budynek z paskami nie był w w Warszawie tylko w Łodzi. W celu obejrzenia relacji klikac w zdjecie z kolażem.
A budynek ów wygląta.. tak. Trochę bolą oczy, nie? ;) Kiedyś był modernistyczny, tylko go nadbudowano o dwa piętra i pokolorowano. Myśliciele Bauhausu przewracają się w grobach...


Z bloga podróżniczego

Wybierałam się do Łodzi jak ta sójka za morze od 3 lat. Ostatnim razem byłam tam w 2006 roku, tu na blogu są dwie skromne galerie, bo wówczas dysponowałam tylko Zeniem. PIERWSZA i DRUGA.
A teraz było inaczej, bo miałam przewodnika, Huannu(kiedyś Neohuannu), wujku Samo Bro czy jak się tam zwie teraz ;)
Zaczęliśmy od Widzewa, by pojechać na osiedle z lat 40tych - Stoki (każda ulica jest tam górska i to nie tylko z nazwy). Stamtąd rzut beretem do zamkniętego w sobotę cmentarza żydowskiego i muzeum utworzonego na miejscu stacji, skąd wywożono Żydów do obozów śmierci. Stacja zwała się Radegast. Zaraz potem jeszcze pomnik pomordowanych dzieci i w ogóle smutno i martyrologicznie.
Potem chłodziliśmy się u Huanna na Bałutach, by zostawić rowerki na chwilę i przejśc się po okolicy na piechotę, bez rowerów łatwiej było się poruszać po podwórkach. Klimat bardzo podobny do warzawkiej Pragi, choć kamienice w lepszym stanie.
Dalej z powrotem na rowerki i myk do Parku Ocalałych
A dalej to już tylko Manu i obowiązkowe focenie czerwonych rowerków.
A obok Manufaktury zwiedziliśmy osiedle robotnicze i drewniany kościół(zdjęcia nie ma bo nie wyszło).
Pobyt w Łodzi byłby nieważny, gdybyśmy nie odwiedzili Pietryny i nowej atrakcji, zdrojów ulicznych.Bardzo pyszna woda. Zdroje są ozdobione rzeźbami dzieci i rybek.
Na Pietrynie fundnęłam sobie mrożoną kawę(koktajl i sernik z Manu nie tarczyły na długo) i pojechaliśmy w stronę Księżego Młyna(spóźniłam się na spacer),ale wcześniej zahaczylimy o Białą Fabrykę, na tyłach której jest skansen drewnianych budynków z Łodzi (niestety był czynny do 16, więc fotki zza ogrodzenia)
Ledwo zdążyliśmy zwiedzić dzikim pędem Księży Młyn
Na sam koniec polecielimy po bilety na Fabryczną. Pociąg o 19tej śmignął sprzed nosa, pozostawał ten o 20:58.Mieliśmy niecałe 2 godziny,więc wpadliśmy jeszcze raz do Huanna, przy okazji odebrałam pocztę. Okazało się,że Stahoo jest w Łodzi od rana ledwo żywy po dlaekiej wyprawie.Pisnęłam mu mejlem(a Hua smsem),że będzie mnie można dorwać na Fabrycznej przed 21 i pognaliśmy z powrotem na dworzec. Stahoo dotarł 2 minuty przed odjazdem, ale zdążył mnie wyściskac i wycałować ;)

Wszystkie zdjęcia w albumie ŁÓDŹ

Potem w Łodzi była wielka ulewa z gradobiciem, która ścigała mój pociąg, ale koło Żyrardowa straciła zapał i suchą stopą dotarłam do Warszawy :)

Pozdrawiam też Mackozera z blipa, któremu omal nie rozjechałam psów nie zauważając ich ni jego samego na Bałutach ;)

1 komentarze:

lavinka pisze...

Fajne zdjecia lodzkie, a wydawaloby sie, ze to jakies zdrowoje miasteczko! Figurka dziewczynki ciekawa :)

autor wildrose

blog: mammamia2.blox.pl
dodano: 20 lipca 2009 14:07

To była strasznie szybko podjęta decyzja, może następnym razem w sierpniu wpadnę, to nadrobię towarzyskie zaległości. A wpadnę w każdy dzień poza sobotą by załapać się na cmentarz żydowski :)

autor lavinka
dodano: 20 lipca 2009 14:02

Następną razą proszę o uprzednie z wyprzedzeniem informowanie o przybyciu do Miasta, coby choć dzieńdobry powiedzieć!

autor brite

blog: miastozinnejbeczki.blox.pl
dodano: 20 lipca 2009 11:41

@Stahoo: Wrzuciłam relacje tu i na rowerowym,bo mi się nie chciało dwa razy pisać. Tylko na którymś poprawiłam literówki :)

@Slavkosnip: W szalonym pędzie i koszmarnym upale co nieco wykrzywiło odbiór. Ale jestem zadowolona :)

autor lavinka
dodano: 20 lipca 2009 11:04

No to fajna mieliście wyprawę! Nazwiedzałaś się nie mało!

autor slavkosnip

blog: naszasobieska.bloog.pl
dodano: 20 lipca 2009 9:40

Na zielonym tle też ładnie prezentuje się relacja z Łodzi, a teraz pędzę na picasowy album. Pa !

autor staahoo
blog: staahoo.blox.pl/


dodano: 24 lipca 2009 9:16

Jeśli kiedyś odwiedzę Lwów to sobie porównam :)

nick lavinka
dodano: 24 lipca 2009 7:45

ta Twoja Łódź wygląda jak Lwów

nick krpi

blog: www.starachowicefoto.blox.pl
dodano: 23 lipca 2009 17:25

Tak, na picasie więcej :)

nick lavinka
dodano: 23 lipca 2009 17:16

Paski to paski, sa... 'obejrzalam zdjecia lodzkie, podobaja mi sie, zajrze do Ciebie na Picase, pewnie dasz ich wiecej!
Pozdrawiam :)

nick wildrose
blog: mammamia2.blox.pl

Prześlij komentarz