Aktualności

Blog jest aktualizowany rzadko, ponieważ nieczęsto bywam w Warszawie. Ale czasem coś wrzucę.

środa, 8 kwietnia 2009

==== Madonnie z oczu patrzy na niebiesko ====

Figura pełni rolę wojennej kapliczki, to miejsce tak zwanej pamięci narodowej. Niestety kiepsko się czyta litery wyryte na kamieniach, myślałam że odczytam ze zdjęcia a tu klops. W każdym razie II Wojna Światowa.
Zdaje się,że jest przy ulicy Grotowskiej w każdym razie gdzieś w okolicy lasu na Boernerowie(Bemowo). Sfocona na dzisiejszej wycieczce rowerowej wokół góry śmieciowej - LINK DO RELACJI.

1 komentarze:

lavinka pisze...


dodano: 04 czerwca 2009 15:16

Szczegółowe informacje o figurze MB i kamieniu, zob.
http://boernerowo.prv.pl/

nick janra

blog: Szczegóły o BOER
dodano: 19 maja 2009 13:52

Ciemno było.. kurczę, ale byłam przecież tam drugi raz i tego krzyża nie zauważyłam. Jak będę trzeci-to poszukam go na pewno :)

nick lavinka
dodano: 19 maja 2009 13:35

a gdybyście stojądc vis-a-vis od tej figury spojrzeli w lewo to w odległości ok.30m zobaczyli jeszcze mały krzyżyk wystający z ziemi (i to ze zdjęciem). i poświęcony osobie z bliżych juz nam czasów. sprawdźcie sami!

nick lokalny patriota
dodano: 10 kwietnia 2009 18:19

heh, ja tam byłem w blasku dnia i nie wiedziałem, że ona kosmitka i się w blasku lamp świeci...

nick nomaderro

blog: warszawamoimoczkiem.blogspot.c o m
dodano: 10 kwietnia 2009 0:16

Dzięki wielkie :)

nick lavinka
dodano: 09 kwietnia 2009 22:24

Tam jest słowo "poległych".
Przy okazji znalazłem podobny wpis u kolegi Nomada http://warszawamoimoczkiem.blogspot.com/2008/09/pomnik-powicony-mierci-powstacw-zgr.html

nick stolicaiokolica

blog: stolicaiokolica.eu
dodano: 09 kwietnia 2009 20:38

To ja nie mam kłopotów ze wzrokiem,ale elementarne problemy z czytaniem :)
Ale dziś było fajnie, jechaliśmy w trójkę w ciasnej windzie bokiem i do góry. Winda przy schodach na Starówkę ;) Musimy kiedyś spróbować 4.

nick lavinka
dodano: 09 kwietnia 2009 20:17

A niby ja mam większą wadę wzroku ;-P

"Ten głaz upamiętnia śmierć powstańców obwodu AK "Żywiciel
... w starciu z Niemcami w rejonie Boernerowa 2 sierpnia 1944 roku podczas przemarszu do Puszczy Kampinoskiej"

Jednego wyrazu mi brak, nie masz zdjęcia pod innym kątem? Myślałem że chodzi o przeczytanie tego na głazie a nie tablicy... na głazie można spróbować wodząc patyczkiem po wgłebieniach :-)

nick meteor2017

blog: tomi.blox.pl/html
dodano: 09 kwietnia 2009 14:55

O widzisz, lepiej Ci poszło odczytanie napisu, ja się nijak niczego nie mogłam doczytać poza Kampinosem i "podczas przemarszu" na dole....

nick lavinka
dodano: 09 kwietnia 2009 14:32

Jak się przyjrzeć napisowi, to wynika z niego, że to jednak z wcześniejszej akcji - 2. sierpnia 1944, kiedy to oddziały Żywiciela z Żoliborza miały odebrać alianckie zrzuty z Kampinosu - niestety, dostali się pod ciężki ogień hitlerowców z dywizji Hermana Goerniga i musieli się wycofać po wysokich stratach.

nick stolicaiokolica

blog: stolicaiokolica.eu
dodano: 09 kwietnia 2009 13:38

Tam było coś o Kampinosie, więc z pewnością masz rację. Figurka wygląda na młodą, postument nawet nie zdążył zszarzeć. Zmieniłam system wstawiania zdjęć na stary, mam nadzieję,że teraz wszyscy je widzą.

Do góry śmieciowej można się dostać bez większych przeszkód,ale nadal wydobywają się z niej szkodliwe gazy, więc lepiej iść tam z maską.

nick lavinka
dodano: 09 kwietnia 2009 13:12

Kurczę, śmieciową górę zjeździłem w młodości na wszelkie strony, ale tego monumentu wtedy tam nie było - nic dziwnego, bo młodość miałem za PeeReLu. A sam pomnik to pewnie pamiątka po próbach przedarcia się oddziałom z Kampinosu z pomocom walczącym Powstańcom.

nick stolicaiokolica

blog: stolicaiokolica.eu
dodano: 08 kwietnia 2009 22:59

Ładnie :-)
Pozdrawiam Serdecznie

nick annika

blog: yukka.bloog.pl

Prześlij komentarz