Aktualności

Blog jest aktualizowany rzadko, ponieważ nieczęsto bywam w Warszawie. Ale czasem coś wrzucę.

środa, 19 marca 2008

==== Drewniak na Kawęczyńskiej ====

Dawno nie było na blogu architektury drewnianej. Dziś wracam do tematu z okazji sfocenia budynku znajdujacego się przy ul.Kawęczyńskiej 26(Praga). A oto co piszą o budynku ŹRÓDŁA: Tuż przed drugą bramą wjazdową do zajezdni znajduje się jeden z ostatnich "drewniaków". Jest to jednopiętrowy budynek przylepiony do wysokiej na kilka pięter ściany kamienicy. Jego właścicielami byli kolejno: Budni, Rumple, oraz najdłużej Bolesław Borkowski - przedsiębiorca handlujący materiałami opałowymi, który zaczynał jako drobny wozak najmujący się do transportu węgla.


1 komentarze:

lavinka pisze...


dodano: 21 marca 2008 21:54

No bardzo jestem zdziwiona zwłaszcza, że stałeś dwa metry ode mnie jak robiłam te zdjęcia ;P

nick lavinka
dodano: 21 marca 2008 21:05

Znajoma okolica :)

nick roztoczanski

blog: mojepstrykanie.blox.pl/html
dodano: 20 marca 2008 8:28

Prażanka nie bardzo, ale do LO tam chodziłam, no i przez wiele lat miałam praskiego bojfredna. ;)

nick Karska
dodano: 20 marca 2008 5:22

http://www.kobidz.pl/app/site.php5/getFile/8020

nie widze jej :(, ale cos mi sie obilo o uszy o staraniach do wpisu. Tylko ze to nie chroni ani przed zawaleniem (warsztacik Godlewskiego grzybowska rog zelaznej), a kto wie, moze i przed rozbiorka (obym sie mylil - Norblin).

nick SCB

blog: sirencityboy.fotolog.pl
dodano: 20 marca 2008 0:15

A tego to akurat nie wiem. Byłoby dobrze. Ale dywan mogli by zabrać :)

nick lavinka
dodano: 19 marca 2008 23:21

Mam nadzieję, że ten dom jest już na liście zabytków. Łącznie z trzepakiem.

nick Ludek

blog: ludek.fotolog.pl
dodano: 19 marca 2008 22:58

@Froasiu, kiedyś takich budynków było więcej w Warszawie, m.i. na ulicy Ząbkowskiej, jeszcze ja chodziłam do podstawówki. Czas i cywilizacja zrobiły swoje...
@Karska:Nie wiedziałam,że Ty Prażanka :)

nick lavinka
dodano: 19 marca 2008 22:42

O Jezu ... to wygląda jak chatka gdzieś na wsi, naprawdę taki domek stoi w stolicy?

nick froasia

blog: tedwie.blox.pl
dodano: 19 marca 2008 21:52

Zupełnie zapomniałam o tym budynku... Chodziłam tam niedaleko do szkoły (lata świetlne temu ;)) i już wtedy zwrócił moja uwagę.

nick karska

Prześlij komentarz