Aktualności

Blog jest aktualizowany rzadko, ponieważ nieczęsto bywam w Warszawie. Ale czasem coś wrzucę.

poniedziałek, 1 sierpnia 2016

=== „Zachowajmy ich w pamięci” - wystawa ===

Jako że mamy kolejną rocznicę powstania, a ja miałam okazję trochę spontanicznie odwiedzić wystawę, dzielę się fotkami. Znalazłam na niej kilka rodzinnych nazwisk, ale nie jestem pewna, jak blisko jestem z nimi spokrewniona i czy w ogóle.

To pierwszy tak duży pomnik upamiętniający cywilne ofiary powstania. 96 słupów i ponad 50 tysięcy nazwisk robi wrażenie. Pomnik umieszczony jest w Parku Powstańców Warszawy, niedaleko cmentarza.



I inne pomniki w okolicy



8 komentarze:

Robert Trzciński pisze...

Najlepsze jest to właśnie gdy coś się spotka spontanicznie i jest to godne sfocenia.

lavinka pisze...

Wiedziałam o tej wystawie/instalacji wcześniej, bo widziałam ją u kogoś na zdjęciach, ale nie planowałam tu być wcześniej na jesieni. Sam pomysł wycieczki wyszedł spontanicznie, spojrzeliśmy na mapę i doszliśmy do wniosku, że w parku obok będzie bardziej kameralnie niż na Polach Mokotowskich. A o tych słupach przypomniałam sobie później. :)

Ponoć mają dobudować pawilon.

Er pisze...

hmmm. nie widziałem tego jeszcze. chyba robi wrażenie, choć z daleka (na zdjęciach) te słupy przypominają termometry...

Marcin pisze...

Polegli-Niepokonani: tę rzeźbę bardzo lubię. To tak przy okazji.

lavinka pisze...

Ja mam w domu termometr w kształcie pandy, albo pilota od telewizora. Nie przypominają.

A co do rzeźby, z daleka jest ładniejsza.

meteor2017 pisze...

To wygląda jak upiorna książka telefoniczna

lavinka pisze...

Na pewno brakuje oznakowania przeskoków np. z SA na SE i SI.

Iwona Makowska pisze...

Tez mam skojarzenia lekarskie...

Prześlij komentarz