Aktualności

Blog jest aktualizowany rzadko, ponieważ nieczęsto bywam w Warszawie. Ale czasem coś wrzucę.

sobota, 20 sierpnia 2016

==== CVI Akcja GTWb - "Mało kto wie" ====

Tak, wiem, tramwaj zastępczy. Ostatnimi czasy z braku materiału zdjęciowego nie brałam udziału w akcjach. Tu też nie miałam, ale skoro mam zdjęcie tramwaju, to spróbuję się sprężyć i napisać coś o tym miejscu.

A zatem - pętla tramwajowa przy Cmentarzu Wolskim. Kiedyś to tu kończyły bieg tramwaje, zanim wydłużono ich linię wzdłuż Połczyńskiej i wykręcono na Bemowo. Ledwo pamiętam czasy, kiedy ich tam nie było.

Miałam wstawić trochę fajnych mapek z trasbusa, ale zostały skasowane, więc orzę linkami.

Wawa Wikia - opis pętli. Dowiadujemy się z niej, że malownicza miejscówka tramwajowa mieści się tu od 1924 roku, a w 1953 dołączyła do niej pętla autobusowa. Wtedy to nie był środek miasta, ale wręcz granice przedmieść.

Jak wyglądało to miejsce w 1924? Nie mam pojęcia. Zapewne było mniej drzew. Na zdjęciu lotniczym z 1945 widzimy zarys torów, po lewej okopy, a reszta niedofocona, nie mam pojęcia czamu.


Dziś wygląda tak:



3 komentarze:

Marcin pisze...

A tuż obok Fort Wola, czyli najbardziej kuriozalne centrum handlowe w Warszawie. MAŁO KTO WIE, jak ono jeszcze w ogóle funkcjonuje.

lavinka pisze...

Biorąc pod uwagę brak usług handlowych w okolicy, niespecjalnie mnie to dziwi. Trochę za wolno się budują osiedla w okolicy, ale sądząc po intensywności, za kilka lat będzie tam za ciasno. ;)

I am I pisze...

Dzięki "Fort Wolowi" jest gdzie zaparkować pod Progresją ;)

Prześlij komentarz