Aktualności

Blog jest aktualizowany rzadko, ponieważ nieczęsto bywam w Warszawie. Ale czasem coś wrzucę.

poniedziałek, 18 stycznia 2010

==== Pomnik Żegoty i Pomnik Bohaterów Getta ====

Treść w językach: polskim, angielskim i hebrajskim brzmi: "Organizacja utworzona przez Polskie Państwo Podziemne dla ratowania Żydów w czasach Holocaustu, wśród jej podobnych działających w okupowanej Europie była jedyną finansowaną przez swój Rząd, Rząd Rzeczypostolitej Polskiej na Uchodźstwie". via Wikipedia


Pomnik Bohaterów Getta w Warszawie to pomnik poświęcony bohaterom getta warszawskiego na miejscu pierwszego starcia bojówek żydowskich z hitlerowcami w czasie powstania w getcie w 1943 via Wikipedia


O ile drugi pomnik znany jest każdemu o tyle drugi tuż obok, nie jest już tak widoczny.

11 komentarze:

slavkosnip pisze...

Faktycznie! Tego drugiego można nie zauważyć! Mam pytanie! Czy Twoje plemię: La`vi jest jakoś spokrewnione z Na`vi z księżyca Pandora znanych z filmu Avatar?

lavinka pisze...

No co Ty. Lav to od lavinki. Czasem pisanej jako lovin'K. :)

meteor2017 pisze...

Dodajmy, że tu jest najstarszy geocache w Polsce... wirtualny... bo taki z ukrytą skrzynką jest nieco późniejszy i najprawdopodobniej już zniknął (choć może jeszcze gdzieś tam sobie tkwi)

lavinka pisze...

Zstanawiające,że nie ma tam opencache. Spokojnie dałoby radę upchnąć mikrusa. Ale ja mam ambicje na "małą" :) Trzeba objąć powszechnym programem zamiany skrzynek wirtualnych na tradycyjne tak jak ta skrzynka,która teraz jest tradycyjna np.
http://www.opencaching.pl/viewcache.php?cacheid=3380

Marcin pisze...

Ekhm, geocache? opencache?

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

lavinka pisze...

Przepraszam Marcinie,ale ja też mam ten problem. Dziś przechodziłam obok jednego skweru z pomnikiem i sobie pomyślałam - fajne miejsce na kesza.Wracamdo domu,sprawdzam... oczywiście,że już tam go ktoś założył i to nie tak niedawno ;)

Marcin pisze...

Jeśli przejdziesz koło jakiegoś miejsca z myślą "O, fajne miejsce na kesz" a potem zorientujesz się, że to Twoje mieszkanie, to będzie naprawdę źle...

lavinka pisze...

No,ale ja mam kesza w mieszkaniu. Tzw. "inny typ skrzynki". Podróżuje razem ze mną, bywa na imprezach... znalazło ją w ten sposób już kilkadziesiąt osób :)

Marcin pisze...

< brzdęk >

Anonimowy pisze...

A tej Warszawy nie znam, wiec... teraz juz wiem co i gdzie!

lavinka pisze...

Staram się jak mogę, zapraszam na akcję gtwb jutro,też będzie coś mniej znanego ;)

Prześlij komentarz