Po Warszawie już takie nie jeżdżą. Część ponoć dostał Kazachstan (a może coś pokręciłam?), inne gniją po wioskach na dziwnych placach kolekcjonerskich, tak jak i tutaj, niedaleko od obwodnicy.
W Salomei stoją dwa wagony T4, dwa GT6, doczepa B4. Wszystko z Krakowa a wcześniej z Norymbergi. A także dwa nasze 13N. Z tego 13N-504 to drugi prototyp z 1959 roku. Żaden 13N nie trafił poza granice Polski. Kazachstan nie brał naszych używanych kupił nowe rosyjskie. Jeden wagon 13N-366 poszedł na Śląsk jako zabytek (u nich: WPK 13N-308), a kiedyś Poznań wziął 13N-115. Reszta stoi w R4 od strony Encyklopedycznej czyli Książąt Mazowieckich. Być może na działkę ale inną trafi jeszcze 13N-140.
8 komentarze:
W Salomei stoją dwa wagony T4, dwa GT6, doczepa B4. Wszystko z Krakowa a wcześniej z Norymbergi. A także dwa nasze 13N. Z tego 13N-504 to drugi prototyp z 1959 roku. Żaden 13N nie trafił poza granice Polski. Kazachstan nie brał naszych używanych kupił nowe rosyjskie. Jeden wagon 13N-366 poszedł na Śląsk jako zabytek (u nich: WPK 13N-308), a kiedyś Poznań wziął 13N-115. Reszta stoi w R4 od strony Encyklopedycznej czyli Książąt Mazowieckich. Być może na działkę ale inną trafi jeszcze 13N-140.
Czyli wszystkie trafiły na złom? O, jak mi przykro.
Pamietam tramwaje z drewnianymi ławkami i konduktorami...
alez ja stara jestem:))
no to mi się podoba. też bym chętnie widział "trzynastkę" u siebie w ogródku!
tylko nie mam ogródka.
Nie wszystkie trafiły na złom. Jest bodaj sześć zostawionych na zabytki i sześć gospodarczych.
That's a shame to scrap those. They are marvelous pieces of history - I wish I had one in my garden.
Widziałem to "muzeum" kiedyś z okien wukadki.
Ciekawe znalezisko:)
Prześlij komentarz